Menu Zavřít

Slevové weby nabízí nejen obchod, ale i marketing

7. 3. 2011
Autor: profit

Slevové portály jsou vnímány zejména jako obchodní kanály, kde je určujícím elementem úspěchu cena, potažmo sleva. Málokdo si ale uvědomuje, že je to velmi silný marketingový prvek. Povědomí o benefitech pro poskytovatele služeb je však stále značně nízké.

Foto: Profimedia

Mnoho klientů nahlíží zatím na slevové weby jen jako na další obchodní kanál, ale přitom je to pro ně stejně tak silný marketingový nástroj. Hodnota vystavení nabídky je srovnatelná s tvrdě placenou kampaní na portálech, kam ovšem pouze investují, nikoli se podělí o obchodní úspěch a přivedené zákazníky jako my,“ informuje Pavel Poulíček, spolumajitel slevového webu Kuplon.cz.

Právě do marketingu samotných nabídek investují kvalitní a profesionální weby vysoké částky. Je to totiž přesně měřitelný nástroj efektivity reklamní kampaně, který nejčastěji oslovuje cílovou skupinu – především ženy mezi 18-45 lety. Primárně se hlavně jedná o zákazníky, kteří rádi nakupují.

Pokud si firma - hotel, fitness centrum, kosmetický salon, restaurace apod. - zadá inzerci v časopise, k tomu udělá rozhlasový spot, zaplatí za bannery a např. koupí billboard, musí za všechno dopředu tvrdě zaplatit a přitom nikde nemá záruku, že k nim hosté zavítají,“ vysvětluje spolumajitel slevového portálu. „Na slevovém webu si klient vystaví nabídku a nejde do akce s žádným rizikem. Spočítá si náklady na jednoho zákazníka a čeká. Nabídku na profesionálně vedených webech vidí denně řádově 10 tisíc a více návštěvníků,“ vypočítává výhody investice do slevových serverů Pavel Poulíček.

bitcoin_skoleni

Více než 70% nabídek slevových webů zahrnují nabídky z oblasti služeb (wellness pobyty, masážní a kosmetické salony, restaurace, zážitky apod.). Z analýz evropských webů vyplývá prakticky to samé – jen víkendové a romantické pobyty jsou u Čechů o několik procent žádanější než v západní Evropě.

Po marketingové stránce drží slevové portály v ruce cenné trumfy. Mnoho klientů tohle přiznává až po skončení akce, kdy nás informuje o zvýšené návštěvnosti svých stránek,“ pokračuje Poulíček a dodává: „ Zákazníci se zajímají o služby klienta i přesto, že sleva skončila. Reklamní efekt byl splněn a ještě se bohatě prodalo.

  • Našli jste v článku chybu?