MOL
PRAHA (il) - Slovenská rafinérská společnost Slovnaft pracuje na nové strategii pro Českou republiku. Dcera maďarského ropného koncernu MOL totiž zhruba o čtvrtinu snížila počet svých čerpacích stanic v Česku na současných 34. „Jelikož tato síť nedosáhne příslušné úrovně efektivnosti, je zapotřebí vypracovat novou strategii, která nevylučuje ani prodej čerpacích stanic,“ uvedla mluvčí Slovnaftu Kristina Félová pro maďarský ekonomický deník Világgazdaság.
„Počet našich pump sice není velký a v minulosti jsme některé prodali, ale rozhodnutí v tomto směru zatím nepadlo. Slovnaft ale v žádném případě neopustí český trh. V současné době je druhým největším hráčem na českém trhu pohonných hmot, náš podíl na velkoobchodu v České republice činí téměř 25 procent,“ řekl týdeníku EURO generální ředitel společnosti Slovnaft ČR Attila Dsupin.
Ostatní významní hráči na českém trhu - Benzina, OMV a Shell - expandují. Například Rakušané loni koupili 71 pump značky Aral od BP. Koncern MOL se naopak snaží o racionalizaci, proto některé čerpací stanice prodal. Odborníci, se kterými týdeník EURO hovořil, nepovažují českou síť Slovnaftu za špatnou a její celkovou tržní hodnotu odhadují minimálně na 800 milionů korun.