Hitem letošních Vánoc jsou chytré telefony. Tempo jejich prodeje navíc bude růst i v následujících čtyřech letech. V roce 2015 by se po celém světě mělo prodat 915 milionů těchto přístrojů, tedy více než dvojnásobek oproti letošnímu očekávanému výsledku.
Foto: Profimedia.cz
Ukazuje to studie poradenské společnosti PwC Global Entertainment & Media Outlook na roky 2011 až 2015. „Chytré telefony už dávno nejsou navrhovány jen pro manažery, tedy pro práci, ale především pro zábavu. S raketovým nárůstem počtu majitelů iPhonů, Blackberry, Androidů, ale i chytrých Nokií a dalších mobilních zařízení pozorujeme přibližně od konce roku 2008 příval aplikací na tyto přístroje a enormní rozvoj jejich obchodů,“ říká Olga Řehořková, specialistka na zábavní a mediální průmysl ze společnosti PwC Česká republika.
Ještě rychlejším tempem porostou prodeje aplikací na tyto chytré přístroje. Zatímco letos by po celém světě měli zákazníci stáhnout aplikace za přibližně 11 miliard dolarů, v roce 2015 za ně utratí zhruba 35 miliard.
„V kontextu radikálních změn, kterými mediální a zábavní průmysl prochází je pro vlastníka jakéhokoli obsahu, ať již hudby, textu, softwaru či obrazu klíčová flexibilita a schopnost spolupráce s ostatními hráči na trhu. Jen ty mu zaručí, že pro své zákazníky dokáže být poskytovatelem aplikací či uživatelsky přátelských platebních systémů,“ zmínila Olga
Řehořková.
Posledním trendem chytrých telefonů je jejich specifická funkce v oblasti sociálních médií. Lidé chtějí být v neustálém kontaktu nejen se svými přáteli a rodinami, ale i se svými oblíbenými značkami. Zároveň objevují svobodu připojení odkudkoli a možnost sdílet a stahovat obsah jako na svém domácím počítači.
„Tvůrci smartphonů museli následovat své klienty na sociální sítě a do sociálních médií. Jejich rozmach v posledních letech nemůže ignorovat žádné odvětví. Například Coca Cola má na Facebooku přes 36 milionu fanoušků a když se Warner Bros rozhodli nabídnout prostřednictvím Facebooku svůj akční film z roku 2008 Batmen: temný rytíř za 3 dolary, získali během pouhého týdne 1,5 milionu fanoušků,“ dodává Olga Řehořková.