MODERNÍ SYSTÉMY ORIENTAČNÍHO A INFORMAČNÍHO ZNAČENÍ UMOŽŇUJÍ JEDNOZNAČNOU A LOGICKOU ORIENTACI OSOB PŘI POHYBU V BUDOVĚ. SYSTÉMY NAVIGAČNÍCH TABULÍ, PIKTOGRAMŮ A DVEŘNÍCH ŠTÍTKŮ JSOU JEDNOU Z NEJJEDNODUŠŠÍCH A NEJSPOLEHLIVĚJŠÍCH MOŽNOSTÍ, JAK TOHOTO CÍLE DOSÁHNOUT.
PROSTOR KOLEM NÁS
Do jaké míry bude firma prosperovat záleží i na jejím vnitřním uspořádání a snadné (v horším případě obtížné) orientaci v jejích prostorách. Velmi důležité je uvážit, co po svém vstupu do firmy návštěvníci spatří. O recepcích jsme již psali, proto jen podotkněme, že by návštěvník při vstupu neměl vidět přímo do hlavního pracovního prostoru - žádné pracovní skrumáže, naštvaného pracovníka řešícího spor nebo veselou oslavu kamarádových narozenin. Dnes je často zvykem, že příchozího obchodního partnera doprovodí recepční až na místo schůzky. V případech, kdy se tak nestane, bývá však tento krok - najít svého obchodního partnera - velmi zajímavým logistickým oříškem. Zde nastupují orientační systémy. Orientační systém je systém vnitřního a venkovního značení budov a komunikačních prostor. Za nejúspěšnější lze považovat systémy, které se vyznačují jednoduchostí při zachování vysoké hodnoty užitkové i estetické. Mezi základní vlastnosti dobrého orientačního systému patří především: modularita, flexibilita, jednoduchost, přehlednost a dobrá čitelnost - a to vše při zachování vysoké estetické úrovně. Jednoduše reagovat na změny, např. personální, je další důležitou stránkou dobrého orientačního systému. Vyměnit jmenovku či označení funkce by mělo být proveditelné bez nástrojů jako jsou kleště nebo šroubovák. O použití systému v praxi rozhoduje často vedle jednoduchosti a estetického vzhledu též cenová dostupnost.
Příště: Prostor vedoucího managementu
Autor je vizážista a specialista na firemní image. Je členem sdružení PEI-Vaše inspirace.