Menu Zavřít

Snížení účtů za energie pomůže překonat obtížnou situaci

15. 6. 2020
Autor: Euro.cz

Rozdíl několika stovek v účtu za energie mnozí doteď neřešili. Situace se v souvislosti s opatřeními kvůli nemoci covid-19 ale změnila

K razantním úsporám v domácnosti bude muset v nejbližší době přistoupit pravděpodobně řada z nás. Proč tedy neušetřit na energiích? Při bližším srovnání nabídek jednotlivých dodavatelů totiž zákazník zjistí, že v ročním výsledku se může jednat až o tisíce korun. „Pokud se podíváte na nezávislé internetové kalkulačky, třeba na stránkách ERÚ nebo portálu TZB-info.cz, získáte obecné srovnání podle předem daných kritérií.

Nejjednodušší je zavolat přímo na zákaznickou linku vybraného dodavatele, kde vám sestaví nabídku na míru,“ říká Libor Holub, obchodní ředitel Bohemia Energy. „Konkrétně u nás budeme k posouzení výhodnosti potřebovat poslední vyúčtování, ze kterého zjistíme vaši spotřebu a tarif,“ dodává.

Včas se rozhodnout

Pokud máte smlouvu se současným obchodníkem uzavřenou na dobu neurčitou, s novým dodavatelem budete moct začít šetřit po uplynutí tříměsíční výpovědní lhůty. Pokud je uzavřena na dobu určitou, budete muset počkat na její uplynutí, abyste se vyhnuli sankcím za její předčasné ukončení. Překontrolujte si tedy stávající smlouvu a po výhodnějším dodavateli se podívejte co nejdříve.

Uděláte-li to nyní, můžete získat levnější energie před topnou sezonou.

„Přechod od jednoho obchodníka ke druhému trvá v průměru tři až čtyři měsíce. S příchodem teplých měsíců byste proto neměli váhat a zajistit si výhodnější podmínky co nejdřív. To přinese úspory v zimě, která spolyká nejvíce peněz, protože nejvíc topíme a dlouho svítíme,“ upozorňuje Holub.

Spousta lidí tak neuvažuje a k levnějšímu dodavateli přechází až na přelomu roku, kdy se obvykle zdražuje. Topná sezona je tou dobou v plném proudu a vzhledem k obvyklé výpovědní lhůtě musejí odběratelé platit během zimních měsíců ještě původní vysoké ceny. Sami se tak připravují i o několik tisíc korun ročně.

Nikam nemusíte chodit

V době, kdy se snažíme chránit zdraví vlastní i všech kolem ještě víc než obvykle, je důležité, že změnu dodavatele můžete v klidu vyřídit z pohodlí domova, aniž byste museli chodit na pobočku. „V Bohemia Energy nyní mohou zájemci o výhodnější energie vyřídit smlouvu a změnu dodavatele kompletně online. Potřebné dokumenty podepíšou na dálku digitálně přímo na svém počítači, notebooku, tabletu či chytrém telefonu,“ uvádí Libor Holub. Dál není třeba se o nic starat, firma vše vyřídí za vás.

Podobné je to i v případě, když chcete nabídku nejprve projednat s obchodním zástupcem. „Náš prodejce s vámi vaše požadavky projedná nejprve po telefonu. Následně e-mailem pošle návrh řešení dodávky energií s výpočtem úspor a vy se rozhodnete, zda toto řešení přijmete,“ upřesňuje Libor Holub. Pokud vám vyhovuje, stačí jednoduše veškeré smluvní dokumenty elektronicky podepsat.

I v tomto případě platí, že vše můžete vyřídit z domova, Bohemia Energy zajistí vše potřebné.

Peníze nejsou všechno

Finanční úspora je důležitá, ale rozhodně byste měli zohlednit i to, jestli je vámi vybraná společnost dostatečně silná a stabilní a jaké služby poskytuje. Ověřte si, jaký zákaznický servis může nový dodavatel nabídnout. Dovoláte se zdarma a rychle na zákaznickou linku? Vrátí vám přeplatek vždy, včas a bez vytáček?

FIN25

Dobrým vodítkem pro výběr dodavatele je i to, jestli byl přijat do Deklarace 2.0 na ochranu spotřebitelů. Ta je společnou iniciativou Svazu obchodu a cestovního ruchu a nejvýznamnějších dodavatelů energií, kteří se nad rámec zákona rozhodli bránit práva spotřebitelů. Pokud si zvolíte kohokoli z jejích signatářů, budete mít jistotu férového jednání.

  • Našli jste v článku chybu?