V pořadí druhý prototyp speciálně upraveného letounu Boeing 747-400 Dreamlifter byl představen koncem února na Tchaj-wanu. Ona speciální úprava byla nutná proto, že letoun má přepravovat z Japonska do Spojených států části Boeingu 787 Dreamliner.
Boeing 747-400, který připomíná „rozlomitelný“ válec, poprvé odstartoval 19. února a první let trval více než tři hodiny. Během několika týdnů by se mělo letadlo objevit v Seattlu. První prototyp má od loňského podzimu nalétáno přes tisíc hodin a v rámci zkoušek přivezl do USA i první díly Boeingu 787. Obě letadla však budou ještě několik měsíců procházet certifikačním procesem amerického Federálního úřadu pro letectví.
„Rozlomitelný“ speciál bude přepravovat přední části trupu Boeingu 787, které vyrábí Kawasaki Heavy Industries, a spodní díly trupu s palivovými nádržemi do křídel od firmy Fuji Heavy Industries. Tři speciální transportéry budou létat mezi japonskou Nagojou, Charlestonem v Jižní Karolíně a Everettem v Massachusetts.
Viceprezident pro vývoj a výrobu letadel společnosti Boeing Scott Strode je přesvědčen, že Japonci odvedli skvělou práci. Pochvalně se vyjádřil také o tchajwanské Evergreen Aviation Technologies Corporation, která nyní na mezinárodním letišti Taoyuan pracuje na posledním ze tří speciálů. „Doprava nadměrných nákladů, která se dříve počítala na týdny, se nyní zvládne za hodiny,“ chválí Strode.
Dálkový „zázrak“ Boeing 787, o nějž se letecké společnosti perou v době, kdy ještě nevzlétl ani prototyp, má poprvé odstartovat v letošním roce. Když všechno dobře dopadne, měla by být první komerční verze z velké části kompozitového letadla nasazena do provozu v srpnu 2008. Boeing i s objednávkou české společnosti Travel Service registruje 461 předběžných kontraktů. Jako první obdrží B 787 Dreamliner australské aerolinky Qantas, které si objednaly i s opcemi 115 těchto letadel.