Menu Zavřít

Přemysl Sobotka ocenil nejlepší Učně roku 2011

7. 11. 2011
Autor: profit

Slavnostní vyhlášení již pátého ročníku celorepublikové soutěže soukromých škol „Učeň roku 2011“ proběhlo v pátek 4. listopadu 2011 v prostorách Senátu ČR. Cílem projektu je podpořit nejlepší české učně a školy navržené Sdružením soukromých škol Čech, Moravy a Slezska a motivovat je k dalším úspěchům.

Foto: Učeň roku

O významu události svědčí i fakt, že záštitu nad touto soutěží převzal I. místopředseda Senátu Přemysl Sobotka, který učně osobně ocenil.

Z celé republiky bylo vybráno 22 žáků soukromých škol s výborným prospěchem a s mimořádnými výsledky v odborných soutěžích. Ocenění učni a učnice studují například na mechanika, truhláře, zedníka, kadeřníka, aranžéra, kuchaře atd. Jsou mezi nimi skuteční mistři, jejichž talentu si všímají i prestižní firmy a instituce. Soutěž tak pomáhá žákům zvýšit možnost jejich uplatnění na trhu práce a lépe propojuje odborné školy se soukromým sektorem.

MM25_AI

Současný trend ukazuje, že nám začínají chybět právě ty odbornosti, které vy studujete,“ vzkázal oceněným učňům Přemysl Sobotka, který stál u zrodu tohoto ocenění. „Chtěl bych zároveň poděkovat vašim rodičům, že jsou ochotni investovat do vašeho vzdělání, a hlavně všem učitelům, kteří se o vás starají. Věřte, že budoucnost tohoto národa je i ve vašich rukou,“ dodal Sobotka závěrem.

Na základě zkušeností z praxe a zhodnocení podmínek v České republice lze konstatovat, že ve vzdělávacím systému není dostatečně zabezpečen růst vědění, univerzálnosti a rychlosti změn technologií pro pracovní sílu – vyučené. Výsledkem je, že se nedaří uspokojit poptávku nadnárodních i tuzemských investorů po vysoce kvalifikovaných pracovnících učňovských profesí, což má za důsledek snižování konkurenceschopnosti pracovní síly v mezinárodním srovnání. Sdružení soukromých škol Čech, Moravy a Slezska proto navrhuje několik opatření pro komplexní řešení tohoto problému:

  • Prostřednictvím médií změnit postavení učňovského školství a informovat veřejnost o potřebě kvalitní odborné přípravy žáků.
  • Vytvořit funkční nástroje k finanční stimulaci v průběhu profesního vzdělávání zejména v těch učebních oborech, kde je mimořádný nedostatek žáků.
  • Dále podporovat rekvalifikaci dospělých, kteří mají skutečný zájem pracovat.
  • Změnit „Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR“ s mimořádnou podporou učňovského školství.
  • Našli jste v článku chybu?