9. září se v Praze uskuteční první konference určená speciálně a pouze marketingu v komunitním prostředí, tedy velmi mladému, dynamicky se rozvíjejícímu odvětví reklamy a PR. Do jejího názvosloví patří slova jako Facebook, Twitter, fanoušek, follower či Page, a tato nová slova, která obohatila v posledních dvou letech náš slovník, vzbuzují v někom nadšení, v jiném obavy.
Vytěžit potenciál komunit pro marketingové účely se totiž daří spíše sporadicky a konference si jako jeden z cílů klade právě zodpovězení otázky: je potenciál skutečný? Jaký tento potenciál skutečně je, jaký je vlastně stav sociálních sítí v CEE regionu a odpovědi na další otázky spojené se sociálními médiemi a jejich užití v marketingové sféře by chtěla především konference zodpovědět. Akce je nazývána summitem - je to proto, že její formát je postaven především na setkání marketérů v sociálních médiích a sítích. V poslední době v médiích často skloňovaný pojem sociální síť, je stále opředen hávem čehosi tajemného, co spojuje neuvěřitelné množství lidí, prostřednictvím čehož se velmi rychle šíří informace a kam lidé dobrovolně ukládají osobní data, tudíž i marketingový potenciál takovéto sociální sítě by měl být nezanedbatelný.
Účast na konferenci přislíbili odborníci ze společností a firem, které se dlouhodobě zabývají sociálními sítěmi, prakticky z celého světa, takže o erudovanosti jednotlivých příspěvků a kuloárové diskuze nemůže být pochyb. Program konference je rozdělen do tří tématických bloků, které zcela pokrývají problematiku a nabízejí různé úhly pohledu na sociální sítě a média. Řečníci se postupně budou věnovat Public Relations v prostředí sociálních médiích; soušasnému stavu sociálních sítí – kreativitě a zábavě v sociálních médiích; a možnostem monetizace aktivit v sociálních médiích. Mezi řečníky vystoupí i skutečné hvězdy sociálněmediálního nebe. Například v bloku o stavu sociálních sítí se představí Erica Swallow, zástupce jednoho z celosvětově největších a nejčtenějších blogů o sociálních médiích - Mashable.com. Sociální média jsou samozřejmě spojena také se zábavou, své o tom ví Thorbjörn Warin, obchodní ředitel spol. wooga, jejíž komunitní hry baví miliony uživatelů (jejím nejznámějším titulem z je Bubble Island, kterou měsíčně hraje 5,4 milionu uživatelů). Domácí vlajku ponesou mimo jiné Josef Šlerka z Ataxo Interactive, který bude hovořit o informacích, které je možno v sociálních sítích hledat a nalézat, Tomáš Hodboď z České televize s příspěvkem o propojení vysílání a působení na Facebooku, a Pavel Hacker s Markem Prchalem, kteří po retrospektivě letošní politické kampani odhalí něco ze zákulisí projektu Přemluv bábu.
Je třeba zdůraznit, že summit není jen odbornou konferencí, ale také veletrhem značek, nástrojů a metod. Což by mělo přispět k vytvoření živného prostředí pro sdílení zkušeností nejen mezi přednášejícími a posluchači, ale mezi všemi účastníky konference, mezi které se počítají zástupci všech sfér spojených se sociálními sítěmi a médii – od marketingových manažerů a podnikatelů až po novináře a bloggery.
Více k programu se dozvíte na na webu konference , kde je možnost registrace , k dispozici je také Facebook Page.