IBM
NEW YORK (WSJE) – V době, kdy dodavatelé informačních technologií neprožívají právě dobré časy, se americká společnost International Business Machines rozhodla
zvýšit rozpočet na reklamu o 110 milionů dolarů, tedy o sedmnáct procent. Cílem je podpořit odbyt softwarových produktů.
Již tento týden se podle deníku The Wall Street Journal Europe rozběhne rozsáhlá reklamní akce také po internetu. Viceprezident IBM Steven A. Mills je velký optimista. Poukazuje na to, že softwarový byznys nyní roste rychleji než celý sektor informačních technologií. „Vykazuje dvouciferný růst, a i kdyby se tempo později utlumilo, zůstane pořád dvouciferné, tvrdí Mills. Společnost podle něho chce tohoto příznivého větru využít a zvýšit svůj tržní podíl ve světovém softwarovém byznysu.
Odborníci sledující trh informačních technologií soudí, že IBM učinila velice chytrý tah. „Ve svízelných hospodářských časech se zákazníci pořizující si technologii raději obracejí na silné, spolehlivé společnosti, vyjádřila se americká expertka Judith Hurwitzová.
Společnost IBM vykázala loni příjmy 87,54 miliardy dolarů, z toho připadalo na prodej softwaru 12,6 miliardy dolarů (to je čtrnáct procent). Na celkovém hrubém zisku ve výši 11,53 miliardy dolarů se softwarová divize podílela čtyřiadvaceti procenty.