Menu Zavřít

Souboj o pražské reklamní plochy může pomoci městskému mobiliáři

18. 10. 2015
Autor: Repro Strategie

Když se dva perou, třetí na tom někdy vydělá. V případě boje dvou firem o venkovní reklamu na městském mobiliáři je tím třetím momentálně město, dalo by se říci. Společnost BigBoard, která se dlouhodobě netají chutí ovládnout reklamní prostor uvnitř Prahy, sáhla tentokrát místo negativní kampaně proti konkurenci po designu, čímž minimálně rozproudila debatu o tom, jak by mohly v budoucnu vypadat nosiče placených sdělení.

BigBoard finančně podpořil soutěž studentů Umprum v Praze o návrh nového přístřešku městské hromadné dopravy, lavičky a odpadkového koše a vzniklo něco, co stojí za to vidět a vyzkoušet. První prototyp vyrobila zlínská firma Mmcité, která dodává venkovní mobiliář od Paříže až po karibský ostrov Curacao. Vítězný návrh tří venkovních artefaktů Eduarda Herrmanna a Matěje Coufala je v centru Prahy vystaven v rámci letošního ročníku Designbloku.

Pražané, ale i turisté zvědavě okukují zastávku MHD na pěší zóně v ulici Na Příkopě. Je jasné, že sem nepatří, ale nijak neruší. Pár studentů si zkouší dobít telefon přes USB, připojí se k Wi-Fi, potom se hrnou k dotykové obrazovce, kde se snaží najít na interaktivní mapě hospodu Tlustá koala. Přístřešek toho umí víc.

Má v sobě zabudovanou i informační tabuli s jízdními řády či avízem o tom, za jak dlouho přijede který spoj. Přílišný luxus pro strnulou Prahu? Ne navždy. Stávající „nekonečná“ smlouva s francouzskou společností JCDecaux na správu a provoz pražského mobiliáře nakonec přece jen skončí a Praha bude mít v ruce návrh vzešlý z architektonické soutěže, jak by měl ten příští vypadat.

Více čtěte v pondělním vydání tydeníku Euro


Čtěte také:

Primátorka nařídila analýzu smluv Prahy s JC Decaux

MM25_AI

ÚOHS prověřuje pražské stavební předpisy a smlouvu s JCDecaux

  • Našli jste v článku chybu?