Městský soud v Praze zrušil změnu územního plánu, nutnou pro stavbu bytového projektu firmy Central Group v pražských Komořanech. Firma podle soudu dostatečně nezdůvodnila změnu nezastavitelných parcel na zastavitelné. Developer proti rozhodnutí podal kasační stížnost.
Změnu, kterou pražští zastupitelé schválili loni v září, soudně napadl Spolek pro Komořany. Soud uznal několik jejich námitek, navrhovatel podle něj například dostatečně neodůvodnil, proč se má plocha městské zeleně měnit na zastavitelnou. Dalším důvodem je neúplné zdůvodnění, proč by se nestavební parcela vůbec měla měnit na stavební, což definuje stavební zákon.
„Další zastavitelné plochy lze změnou územního plánu vymezit pouze na základě prokázání nemožnosti využít již vymezené zastavitelné plochy a potřeby vymezení nových,“ píše se v rozsudku. Protože investor nedodal dostatečné odvodnění, je podle soudu žádost nepřezkoumatelná.
Central Group rozšiřuje portfolio. Čtěte:
Central Group opět nakupuje na Žižkově. Chce byty v Olšanské ulici
Central Group koupila pozemky v roce 2011, kdy již existovala změna územního plánu potřebná pro stavbu zhruba 400 bytů. Tu však později zrušil soud. Investor poté žádal po Praze úhradu za zmařenou investici. Nyní se situace opakuje a Central Group se podle mluvčí Marcely Fialkové proti novému rozhodnutí bude bránit.
„Velmi formalistické rozhodnutí soudu, které změnu územního plánu ruší, ve svém důsledku pro nás znamená znehodnocení investice. Proti rozhodnutí soudu jsme podali kasační stížnost,“ uvedla mluvčí s tím, že nyní projekt počítá se stavbou 200 bytů v deseti nízkopodlažních objektech. „Počítá se s výstavbou dvou dětských hřišť. Veškeré parkování bude pod zemí,“ doplnila.
Podle náměstkyně primátorky pro územní rozvoj Petry Kolínské (Zelení/Trojkoalice) bude zřejmě nutné změnu znovu projednat v zastupitelstvu. „Vlastník pozemků může namítat, že jsme mu způsobili škodu špatně odůvodněným rozhodnutím,“ uvedla.
Komořany mají asi 2600 obyvatel. V případě uskutečnění stavby a sousedního projektu Modřanský háj s 600 byty by měl počet obyvatel narůst až na 4000. Výstavbu v této lokalitě podle zástupců Institutu a plánování rozvoje Prahy (IPR) nedoporučuje připravovaný metropolitní územní plán. Nepodporuje ji ani Ropid, který organizuje pražskou veřejnou dopravu, protože místo je špatně dostupné pro MHD.