glosy Tažení velkých obchodních řetězců českým trhem úspěšně pokračuje. Poté, co si svůj kus z koláče maloobchodních tržeb ukously supermarkety a pevně ho drží už několik let, otevírají stále více čelisti i hypermarkety. Samozřejmě na úkor malých obchodníků. A to ještě nebude konec.
glosy
Tažení velkých obchodních řetězců českým trhem úspěšně pokračuje. Poté, co si svůj kus z koláče maloobchodních tržeb ukously supermarkety a pevně ho drží už několik let, otevírají stále více čelisti i hypermarkety. Samozřejmě na úkor malých obchodníků. A to ještě nebude konec.
Svůj díl totiž zdaleka ještě nedostaly diskontní prodejny, které zatím, zdá se, teprve ladí formu, než začnou lákat tisíce svých zákazníků. To vše samozřejmě na úkor malých obchodníků.
Živnostníci v maloobchodě mají těžký život už dlouhou dobu a nevypadá to, že by se jim mělo ulevit. Nic by na této ne úplně zářné budoucnosti zřejmě nezměnilo ani omezení prodejní doby jejich velkých konkurentů.
Důvod je jednoduchý - český zákazník je pohodlný a bloumat mezi zaplněnými regály ho uspokojuje víc než obíhat desítky malých obchůdků. A zakázat si to nejspíš nedá.