Automobilový průmysl v Evropě nečekají žádné změny k lepšímu ani v příštím roce, jenom v Německu tak mohou přijít o práci desetitisíce lidí.
Autor: Jakub Stadler
A pro dodavatele dílů bude znamenat spásu stále rostoucí výroba elektromobilů a pro část také dodávky pro nejlevnější auto světa - indické Nano.
240 tisíc na dlažbě
Víc jak polovina výrobců automobilů v Evropě tak podle studie společnosti Ernst & Young, které odpovídalo na 300 manažerů automobilových firem, čeká, že i příští rok bude klesat výroba.
Firmy čekají oživení prodeje až na konci roku 2010 a chtějí výrazně šetřit, omezit se má také vývoj a výzkum. „Ve východní Evropě se bude prověřovat konkurenceschopnost českého a slovenského automobilového průmyslu,“ uvádí zástupci Ernst & Young.
A podle předpovědi poradenské firmy AT Kearney může do roku 2013 propad automobilového průmyslu jenom v Německu připravit o práci 240 tisíc lidí. Deník Die Welt, který zprávu citoval, uvedl, že nyní automobilový průmysl v zemi zaměstnává 1,4 milionů lidí. „Karty v oboru se rozdávají znovu,“ uvedl analytik společnosti Götz Klink.
Podle studie se výroba aut na úroveň roku 2007 dostane až v letech 2013 až 2015. To znamená, že automobilky budou muset snížit svoje výrobní kapacity.
To, že krize bude úřadovat mezi automobilkami i v příštích letech, potvrzují také zástupci jednotlivých firem. „Podnikatelské prostředí v našem oboru bude i nadále drsné,“ řekl na mezinárodní konferenci ředitel Volkswagenu Martin Martin Winterkorn. Podle něj i když už automobilky padly na dno, tak krize potrvá ještě nejméně do konce roku 2010.
Více na Aktuálně.cz.