Menu Zavřít

Spásu hledají v Indii

25. 3. 2004
Autor: Euro.cz

MG Rover

bitcoin_skoleni

PRAHA (tpk) – Jediný britský samostatný velkosériový výrobce automobilů Rover MG stále hledá způsoby, jak se dostat ze ztrátového hospodaření. Jako jedna z možností se ukazuje orientace na Indii a tamní výrobní kapacity. Automobilka Tata Motors, která Britům dodává svůj model Indica, ve Spojeném království prodávaný pod názvem CityRover, by měla vyrobit pro evropský trh sto tisíc městských vozů během následujících pěti let. Za první tři měsíce v showroomech se ve Velké Británii prodaly tři tisíce CityRoverů. V příštích týdnech se tyto vozy dostanou k zákazníkům také v Itálii, Španělsku, Francii, Německu, Portugalsku a Belgii.
Smlouvu s Tata Motors uzavřel MG Rover již v prosinci předloňského roku, ale letos se Britové nejspíše odhodlají k dalšímu pohybu směrem k rozvojovým trhům. „Indickou“ strategii zvolila také jedna z firem patřících britskému koncernu, výrobce motorů Powertrain. Ten v minulém týdnu uzavřel smlouvu se Sonalika Group, která bude v licenci produkovat pro indický trh britské agregáty. Schyluje se ke spolupráci s největší malajskou automobilkou Proton.
Zájem Roveru se týká i střední a východní Evropy. Počátkem března podal nabídku na odkoupení polské továrny Daewoo-FSO a prezident Polské obchodní komory Andrzej Arendarski jej označil mezi kandidáty za nejslibnějšího partnera. Jednání však budou komplikovaná, protože v nich budou chtít říci své tři strany: kromě MG Roveru a polské vlády také zástupci automobilky z Jižní Koreje. Kromě Polska se hovoří také o tom, že by Rover mohl mít zájem s výrobou začít i na Slovensku.
Přes zmíněná opatření je výhled na ziskové roky pro MG Rover ještě daleko. Automobilka, kterou od BMW v květnu roku 2000 koupila za symbolickou cenu deseti liber skupina Phoenix Venture Holdings, měla v černých číslech skončit již v roce 2002, ale místo toho přišla ztráta 111 milionů liber. Výkonný ředitel Roveru Kevin Howe nedávno uvedl, že se v minulém roce ztráty pouze snížily. Zisk předpokládá až v roce 2006.

  • Našli jste v článku chybu?