Od počátku března, kdy situace v Itálii nabírala na obrátkách, byste našli minimum podnikatelů v Česku, kteří by se nebáli o své živobytí. Bylo otázkou času, kdy se obchody zavřou i u nás a život se zpomalí.
Přišlo to v půlce března a postihlo i veškeré naše prodejny. Zaměstnanci pracovali z domova a hromadně jsme kopali za jeden společný cíl – udržet v provozu e-shop a minimalizovat ztráty. S obavami o budoucnost jsme ve Velké Británii snižovali předobjednávky kolekce na podzim a zimu. Lidé budou mít největší starost o své zdraví a nikoli o to, co si obouvají.
Naše odhady byly chybné. Na e-shop proudily desítky lidí se zájmem o naši
bosou obuv. Největší zájem jsme pozorovali u outdoorových modelů pro děti i
dospělé a u běžeckých bot. Po znovuotevření obchodů jsme zaznamenali zvýšený
počet zákazníků i v kamenném obchodu v Praze.
Proč? Přítomnost pro společnost nového viru
s nejistými dopady spustila vlnu zájmu o zdravý životní styl. Bylo plno
v lesích, parcích, na horách… Každý víkend se vyrojilo mnoho zapálených
cyklistů a běžců, a to i takových, do nichž by to oni sami nikdy neřekli.
Pokud se za tuto nejistou dobu naučíme jako národ více dbát na naše
zdraví, sezení u televize vyměníme za chození v přírodě, budeme se
zamýšlet nad tím, co do svého těla dáváme a co oblékáme a obouváme, bude to to
nejvíc, co si z této situace můžeme vzít.
Autor je výhradním distributorem
VIVOBAREFOOT v České republice a na Slovensku