Menu Zavřít

Speciálně pro Evropu

2. 10. 2003
Autor: Euro.cz

Suzuki Motor

bitcoin_skoleni

PRAHA (tpk) – Současného image výrobce levných, zato však méně kvalitních a technicky zaostalejších vozů, který jí vybudoval model Swift, se chce zbavit Suzuki Motor. Ten se v minulosti podílel na prodejích společnosti zhruba sedmdesáti procenty. „Nízká cena není nejdůležitější, podstatná se pro nás stala technická konkurenceschopnost,“ tvrdí generální ředitel české pobočky firmy Václav Lula. Důkazem má být Suzuki Ignis.
Kombinace malého auta se sportovně užitkovým vozem do lehčího terénu je zatím na trhu ojedinělá. Technickou vyspělost má potvrzovat variabilní časování ventilů u všech vyráběných agregátů. Cílem automobilky je prodat letos
sto vozů a kolem pěti set příští rok.
Ignis byl vytvořen výhradně pro evropský trh a vyrábět se bude v maďarské továrně Suzuki v Ostřihomi. Na českém trhu je od konce září s benzinovou třináctistovkou, nejpozději na jaře by se měl v nabídce objevit dieselový motor o objemu 1,3 litru. Ten již používají některé další značky koncernu General Motors, jejíž součástí Suzuki Motor oficiálně je. Slučování obchodních sítí, jež nastalo v případě převzetí Daewoo Motor, se ale zatím neplánuje. V budoucnu by se měla nabídka rozšířit o verzi s pohonem všech kol a o motor o objemu 1,5 litru.

  • Našli jste v článku chybu?