Menu Zavřít

Speciální přístup

27. 5. 2005
Autor: Euro.cz

Test

Škodovky mají v Česku u zlodějů prioritu. Od chvíle, kdy jsem Fabii RS přebíral na týdenní testování, jsem trnul, aby některého nezaujala. Jenže vůz se šestnáctipalcovými koly a efektními spoilery jde přehlédnout jen těžko. Nakonec jsem ji v den vracení našel s provrtanými dveřmi na straně řidiče. Parchanti!
Rozebírat u Fabie vzor 2005 rozdíly oproti verzi před faceliftem má smysl asi jako počítat, kolik spojených sirek by umožnilo mravenci dojít na měsíc. Mírně se změnila zvenčí a uvnitř působí kvalitněji, ale ve skutečnosti si toho člověk ani nevšimne. U verze RS to řešit nemusí. S kůží obšitým tříramenným volantem a hlavicí řadicí páky s emblémem VRS si totiž docela vystačí.
Není rozumné přistupovat k nejrychlejší fabii jako ke slabší sestřičce rallyového speciálu. Prvotní zklamání ze zvuku a z typického projevu turbodieselu by se tím zbytečně vystupňovalo a bylo by to vůči ní nefér. Nevytočíte ji k sedmi tisícům stejně jako její motor nepřinutíte k frenetickému řevu. Přesto to neznamená, že by s ní byla nuda.
Na pohled průměrných 130 koní ve Fabii RS poslouží jako příklad, co s automobilem udělá o jeden a půl centimetru snížený a výborně naladěný podvozek. Zatáčkami se vůz míhá bez zakolísání a prakticky jej nelze rozhodit. Krátká karoserie je dostatečně tuhá, aby se vyhnula nebezpečným výstřelkům, a zadní kola poslušně jedou ve stopě těch předních. Přestože měl vůz příplatkový systém elektronické stabilizace, kontrolka o jeho přítomnosti ani jednou neinformovala. Jisté chování doplňuje přesná šestistupňová převodovka, které prominete i tu svým způsobem zbytečnou šestku, a ostré brzdy.
Mezi silnými stránkami ostrých hatchbacků ekonomické hledisko často nefiguruje. Těžko se o něm ale nezmínit, když má Fabia RS v základní výbavě xenonové světlomety, přehrávač CD či automatickou klimatizaci a ani v extrémním tempu nepřesáhne její spotřeba desetilitrovou hranici. Aspoň tím turbodiesel vynahrazuje svoje nesportovní chrchlání. Škoda Fabia RS Motor přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem 1896 cm3
Max. výkon 96 kW
Převodovka 6stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 204 km/h
Průměrná spotřeba 5,1 litru na 100 km
Základní cena 495 900 Kč

bitcoin školení listopad 24

Klady - skvělý podvozek
- nízká spotřeba
- příznivá cena

Zápory - nedostatky ve zvuku
- nepříjemně umělý potah sedadel

  • Našli jste v článku chybu?