Uber či Lyft nahrazují ve městech často veřejnou dopravu,
jízdu na kole, nebo chůzi, tedy způsoby přepravy, které produkují výrazně menší
množství emisí, než jízda autem. Podle vědců tak tyto alternativní taxislužby
značně přispívají k stále se zhoršujícím klimatickým podmínkám. Kromě toho
mají podíl i na přeplněnosti silnic.
Podle vědců se společnosti Uber a Lyft mají více zaměřit na
elektromobily, které by postupně měly tvořit většinu jejich nabízených vozů.
Vyzývají také k většímu důrazu na původní myšlenku sdílených jízd, tedy větší
obsazenost aut. Zčásti by to řešilo oba zmíněné problémy.
O snaze snížit emise hovořily obě společnosti už dříve.
Podnikly v tomto směru už několik kroků, například zavedly služby na
sdílení kol či skútrů a do svých aplikací integrovaly prodej jízdenek na veřejnou
dopravu. Kromě toho se snažily propagovat sdílení jízd s více lidmi,
zákazníci ale stále preferují jízdu o samotě.
Zavádějící studie, tvrdí Lyft
Uber na výzkum vědců zareagoval prohlášením, ve kterém potvrdil svůj dřívější postoj. Deklaroval, že se ve spolupráci s městy, kde působí, snaží najít takové řešení, které by v budoucnu vedlo ke snížení uhlíkové stopy z dopravních prostředků.
Lyft se však proti zjištění vědecké organizace ohradil. „Stejně jako řada předchozích zpráv, i tato obsahuje zavádějící tvrzení,“ uvedla společnost v prohlášení pro web The Verge. „Lyft podporuje sdílení jízd a byl první, kdo do své aplikace umístil informace o veřejné dopravě. Loni jsme navíc nasadili velké množství elektromobilů.“
Zdroj: The Verge