VYZKOUŠELI JSME - SUBARU TRIBECA Značka Subaru byla dosud úspěšná u českých lesnických společností, které si kupovaly její menší terénní model Forrester. Nyní je v nabídce v podnikatelské verzi i větší Tribeca. Je to dobrý tip pro firmu? Japonci původně model vyvinuli pro movité zákazníky v USA.
VYZKOUŠELI JSME - SUBARU TRIBECA Značka Subaru byla dosud úspěšná u českých lesnických společností, které si kupovaly její menší terénní model Forrester. Nyní je v nabídce v podnikatelské verzi i větší Tribeca. Je to dobrý tip pro firmu?
Japonci původně model vyvinuli pro movité zákazníky v USA. Napovídá tomu název vozu i jeho cena. Tribeca je totiž luxusní čtvrť v New Yorku, český ceník auta začíná částkou 1,2 milionu korun. Co za to lze čekat? Robustní sportovně-užitkové auto se stálým pohonem všech kol, které uveze až sedm lidí. Má trochu avantgardní tvary karoserie i interiéru, nabízí hodně místa a pohodlí.
Impozantní je hlavně palubní deska, která řidiče obtáčí v půlkruhu. Jako byste seděli za kniplem tryskového letadla. Hodně netradiční je možnost posunu a polohování zadních sedadel.
Při redakčním testu prokázalo auto výborné jízdní vlastnosti. Má rychlé starty a benzinový třílitrový boxer jej ve spojení s pětistupňovým automatem dokáže pohánět až dvousetkilometrovou rychlostí.
Mušky se ale najdou. Zadní prostřední sedadlo je spíše nouzové, to platí i o dvou místech ve třetí řadě. Automat má mírné prodlevy v nástupech. Tribeca má stálý pohon všech kol jako všechna ostatní Subaru, v terénu by ale přišly vhod uzávěrka diferenciálu a redukce. Bez nich do těžkých podmínek nelze jet.
Nepříjemný je také pohled na ukazatel stavu paliva, který má podle výrobce zobrazovat průměrných 12 litrů benzinu na sto kilometrů, ale řekne si také o patnáct. Chtělo by to úspornější diesel, ten ale značka nenabízí a nabízet nebude.
Letošní facelift vozu, který se představil v New Yorku, má naopak ještě silnější benzinový šestiválec o zvýšeném objemu 3,6 litru. Tribeca tedy je a zůstane spíše exkluzivní hračkou pro bohaté Američany, v Česku ji lze doporučit jen jako reprezentativní SUV pro majitele úspěšné firmy. Pro skutečné podnikání v těžkém terénu se nehodí.
TECHNICKÉ ÚDAJE
model B9 Tribeca 3,0 Executive
typ vozu pětimístné SUV
motor benzinový šestiválec
max. výkon 180 kilowattů
max. rychlost 195 km/hod
zrychlení 0-100 9,7 sekundy
spotřeba 12,3 l/100 km
kufr 450 litrů
cena 1 378 800 Kč vč. DPH
JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Tribeca je spíše drahou hračkou pro úspěšné než tahounem do terénu. Nákladový prostor má sice solidních 450 litrů a Subaru nechce příplatek za montáž přepážky, na převážení nákladu či práci v lese se ale na trhu najdou levnější auta.