PEUGEOT 407, 2.2 PACK DYNAMIC Móda dynamických tvarů, kterou vyznává francouzský Renault, zasáhla i značku Peugeot. Profit otestoval její nejnovější model 407, který má vizáž šelmy. Ale je to opravdu dravec?
PEUGEOT 407, 2.2 PACK DYNAMIC Móda dynamických tvarů, kterou vyznává francouzský Renault, zasáhla i značku Peugeot. Profit otestoval její nejnovější model 407, který má vizáž šelmy. Ale je to opravdu dravec? Časy uhlazené elegance, kterou se chlubil předchůdce modelu s označením 406, jsou pryč. Verze 407 má jasně sportovní tvary, kterým vévodí čelní maska s velikým vzduchovým průduchem. Připomíná rozevřenou tlamu šelmy. Stroj vyšší střední třídy bude útočit na movitější zákazníky - podnikatele a střední manažery, kteří se chtějí odlišit od ostatních. Přímo konkuruje Škodě Superb, VW Passat či Fordu Mondeo. Čtyřistasedmička má být zároveň sportovcem a limuzínou. N ejprve se podívejme na místo v kabině. Vpředu je ho dost, ale zadní sedadla se Superbem srovnání nesnesou. Vysoký člověk nutně musí drhnout hlavou o střechu. Jízda je spíše komfortní a pohodlná než sportovní. Podvozek s plynovými tlumiči, přední nápravou s dvojitými rameny z lehkých materiálů a zadní víceramennou nápravou perfektně tlumí vibrace a přesně poslouchá volant. Ale chybí ta pravá tvrdost sportovního stroje, 407 je přeci jen spíše limuzínou než dravcem. To platí i o motoru, který jsme při testu měli pod kapotou - benzinovém čtyřválci 2.2 litru. Jeho nejvyšší výkon činí 116 kilowattů, autu dokáže dát slušné zrychlení (10,1 sekundy z nuly na stovku), ale dech to nevyrazí. Kdo chce závodit, měl by si pořídit verzi s třílitrovým šestiválcem. Jeho 155 kilowattů má už přece jen úctyhodnou sílu. Luxusu limuzíny odpovídá i nejvyšší výbava Pack Dynamic. Již v základní výbavě Confort nalezneme kromě předních, bočních a hlavových airbagů také kolenní airbag řidiče. Základní vybavení zahrnuje též všechny dostupné elektronické systémy (ABS, EBD, ASR a ESP) včetně brzdového asistentu, centrální zamykáním s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, palubní počítač, elektricky ovládaná přední okna, automatickou klimatizaci, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a dělené zadní sedadlo. Nejlevnější 407 Comfort s motorem 1.8 přijde na 639 000 korun. Testovaný Pack Dynamic přidává k základu sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin se senzorem tlaku v pneumatikách, parkovací asistent vzadu, xenonové světlomety, dvouzónovou samočinnou klimatizaci, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce a loketní opěrku pro zadní cestující. S motorem 2.2 vyjde vůz v základu na 849 000 korun. Peugeot pro model 407 slibuje dvanáctiletou záruku proti korozi a tříletou garanci životnosti laku. PŘÍLIŠ MALÝ KUFR
Vůz by si zasloužil větší kufr. Jeho základní objem 0,407 m 3 se sice hezky rýmuje snázvem auta, ale v této třídě bývá zvykem mít za zadními sedadly o sto litrů prostoru více. Objemnější kufr má i Škoda Octavia, patřící do nižší střední třídy.
TECHNICKÉ PARAMETRY
Peugeot 407 2.2 Pack Dynamic
Objem válců 2230 cm3
Max. výkon 116 kW
Zrychlení 10,1 s (0-100)
Spotřeba 9,0 l/100 km
Cena 849 000 Kč