Německá Deutsche Bank minulé úterý oznámila, že v rámci drastického snižování nákladů zavře do roka a půl dvě stě menších poboček z 1300 a propustí 1200 lidí, tedy šest procent zaměstnanců z celkových osmnácti tisíc. Snahou je zv ýšit profitabilitu retailových služeb. Naopak banka hodlá vynaložit více než 260 milionů dolarů na rozvoj telefonického a internetového bankovnictví a makléřské služby.
„Udělali to, co slibují už od roku 1997, komentoval zprávy analytik invest ičního domu Merrill Lynch. „Maloobchodní bankovnictví bylo v Německu v posledních letech málo rentabilní. Restrukturalizace nechává otevřenou cestu k fúzím mezi německými ústavy, dodal.
Pokud se bance podaří plán usk utečnit, sníží podíl nákladů na příjmech z 83 na 61 procent. „Banka chce nejen dokázat, že je v Německu hnacím motorem konsolidací bankovního sektoru, ale i to, že dokáže provést restrukturalizaci sama, aniž by čekala na fúzi, uvedl analy tik pro Financial Times.
Vloni banka přilákala sto tisíc nových zákazníků a v několika dalších letech chce přesvědčit až tři miliony nových klientů.