Menu Zavřít

Splynutí se stovkou koní

16. 10. 2002
Autor: Euro.cz

Týdeník EURO testoval v Rakousku nový ford

MM25_AI

Nejedna automobilová firma se snaží vytvořit zcela novou třídu a lpění Fordu na tom, že jejich nové kombi Fusion na podvozku fiesty patří mezi malá auta, tomu hodně pomáhá. Ford Fusion však nemá s fiestou příliš společného už na první pohled. Je delší a vyšší, na patnáctipalcových kolech připomíná spíše lehké terénní vozidlo. Sám výrobce mu dává označení UAV (Urban Activity Vehicle) - aktivní vůz pro velkoměsto.
Již název modelu - Fusion (Splynutí) - vystihuje, o co jeho tvůrcům šlo. Sloučit prostorové výhody minivanu s pragmatickým kombi a poslat na silnice malé, ale robustní auto, které svým vzezřením vzbuzuje pocit bezpečí. Ten řidič neztratí ani za kůží obšitým volantem (i v základním provedení), protože vysoko umístěná sedadla dávají možnost pohledu z patra. Také vysoká řadicí páka a prostor kolem řidiče a spolujezdce na předním sedadle se neslučuje s třídou malých vozů.
Týdeník EURO měl možnost po dva dny testovat dvě verze fusionu v západoštýrské vysočině a Fischbacherských Alpách, kde se všechny avizované vlastnosti novinky potvrdily. Zvláště verze TDCi 1,4 s dieselovým motorem Duratorq se 68 koňskými silami si v prudkých serpentinách nepočínala nijak svižně a čtvrtý a pátý rychlostní stupeň byl k nepotřebě. Pokud ovšem s tímto vznětovým motorem zacházíte jako s litrovým benzinovým agregátem, nepoznáte ve vysokých otáčkách žádný podstatný rozdíl. Předností verze má být podle výrobce úsporný provoz s kombinovanou spotřebou 4,4 litru nafty, což se zřejmě po záběhu naplní a fusion ujede s plnou 45litrovou nádrží 1023 kilometrů. Během nelítostného testu se však zdálo, že továrna spotřebu měřila v laboratorních podmínkách v bezvětří a bez řidiče.
Zato benzinový šestnáctiventilový motor Duratec 1,6 o síle 100 koní si počínal razantněji a vzhledem k velikosti vozu byl příhodnější.
Na českém trhu se objeví i nejlevnější benzinová verze Duratec 1,4 s kombinovanou spotřebou 6,5 litru na sto kilometrů, která bude stát ve skromnější výbavě Ambiente (mimo jiné dva airbagy a posilovač řízení) 379 900 korun. S plnou výbavou v luxusnějším provedení Trend a motorem 1,6 však vůz dosáhne s ABS, elektrickým ovládáním oken a zrcátek a s navigačním satelitním systémem zabudovaným do stejného displeje jako rádio a CD přehrávač ceny 454 900 korun.
Podvozek se výrobcům povedl. Navzdory výšce 1528 mm se vůz ani při krkolomných horských etapách testu nenakláněl a na mokré vozovce seděl jako přibitý. Rovněž odpružení, především polonezávislé zadní nápravy, se vydařilo a jízda na horských cestách byla stejně poklidná jako po dálnici.
Libé pocity vzbudí Ford Fusion i některými detaily v konstrukci a výbavě. Při parkování vyčnívá z řady, do které však snadno, díky velmi dobré manévrovatelnosti, zajede. Robustní vzhled je působivý především z boku, a ještě víc potěší široký úhel otevírání zadních dveří, který se sníženým zadním prahem učiní z auta téměř plnohodnotnou dodávku. Sedadla se totiž dají skutečně složit do roviny od zadních až po spolujezdcovo, pod nímž se skrývá patnáctilitrová schránka. Široké výřezy bočních dveří dávají více prostoru, umožňují snadnější vystupování i nastupování a vejde se do nich i odstavné místo pro nápoje. Vnitřní prostor rozhodně není stísněný, jen postrádá madlo nad hlavou u spolujezdce. Zřejmě daň za šestici airbagů, kterým je v dražší verzi Trend vybaven.
Podle informací českých prodejců už sílí vrstva zákazníků, pro které cena není vždy limitujícím faktorem. Kompaktní Ford Fusion by svou robustností mohl navíc oslovit více věkových vrstev.

  • Našli jste v článku chybu?