Okolí ulic Táborská a Na Pankráci čeká rekonstrukce. Měla by přinést například jednodušší přestup z tramvají a autobusů u stanice metra Pražské povstání. Realizaci první etapy město plánuje v roce 2019. Návrh budoucí podoby veřejných prostranství, kterou vypracoval Institut plánování a rozvoje Prahy (IPR Praha), už schválili městští radní.
„V okolí sídlí velké množství veřejných institucí: Česká televize, Vrchní soud či ministerstvo vnitra. To z této části Pankráce činí oblast významnou pro celé město,“ uvedla náměstkyně primátorky pro územní rozvoj Petra Kolínská (SZ/Trojkoalice).
Koncepční studie, kterou vypracoval IPR Praha, se zabývá veřejným prostorem ulic Táborská, Na Pankráci, Na Veselí a Soudní. Trasa kopíruje historickou cestu vedoucí z Nuslí na Pankrác, která se na náměstí Hrdinů napojovala na cestu z Vyšehradu dále na jih. Dodnes se jedná o hlavní osu zmíněných čtvrtí.
Podívejte se, jak by mělo vypadat okolí Táborské ulice:
Rekonstrukce naváže na plánovanou opravu tramvajové trati. Dopravní podnik má v plánu modernizovat úsek od křižovatky Táborská/Nuselská po Vozovnu Pankrác. Tramvaj by nově měla vést až k metru Pankrác a uvažuje se i o vedení trati až na Budějovickou.
IPR Praha při té příležitosti navrhl celkovou úpravu přilehlých ulic. Zlepšit by se měly podmínky pro chodce i cyklisty, přibydou stromy a lavičky, zvýšit by se měla i celková bilance parkovacích míst – ze současných 745 na 792. „Považujeme za standard, že místní obyvatelé a uživatelé ulic měli možnost se do plánování rekonstrukce zapojit,“ konstatoval ředitel IPR Praha Ondřej Boháč. Nejdůležitějšími tématy podle něj byla automobilová doprava, parkování, podmínky pro cyklisty a pro pěší.
Přečtěte si rozhovor se šéfem IPR Praha:
Ondřej Boháč: Čeká nás hodně kávy a přesčasů, ale metropolitní plán zvládneme
Návrh rekonstrukce celé oblasti má několik etap. První fáze má odstartovat v roce 2019, začne úpravou Táborské ulice a ulice Na Pankráci. Další úseky by měly přijít na řadu poté. Otevřená ještě zůstává budoucí podoba náměstí Hrdinů. Dopravní podnik by rád vytvořil přímé spojení mezi tramvajovou tratí v ulici Táborská a Vozovnou Pankrác – dnes musí tramvaje jezdit oklikou a zbytečně tak hlukem zatěžují okolní obytné domy.
Výstavba propojení by si vyžádala zrušení stávajícího podjezdu – náměstí by tak opět mělo jednu úroveň. Architekti z IPR Praha navrhují tři varianty možného řešení. Schválená koncepční studie je závazným podkladem pro další projektovou dokumentaci.