Když večer uléhám do postele, pomalu si v hlavě promítám, jak bude probíhat další den. Až mě překvapuje, jak dobré zkušenosti mám s touto metodou, vysvětluje na úvod jednatel a spolumajitel společnosti New Wave Service Michal Ondra.
Můj den podnikatele, jehož hlavní náplní práce je snaha zajistit svým klientům co nejvíce informací, aby se jim v Moravskoslezském kraji lépe podnikalo, začíná většinou kolem 6.30. Ještě chvíli ležím a znovu si v hlavě chystám program dne. Jakmile vstanu, beru svůj iPad a v rychlosti projedu emaily. Většinu ovšem mažu a těch pár důležitých si označuji a nechávám k vyřízení na později. Už musím jít, abych stihl obchodní snídani v Ostravě.
Módní snídaně
V dnešní době je to módní záležitost, každý chce chodit na setkání podnikatelů, posnídat s nimi, prohodit pár slov a zjistit, co nového se za těch 14 dní od poslední snídaně událo. Vše probíhá v běžném rytmu. Po snídani mám domluvené dvě schůzky se členy našeho podnikatelského klubu.
Najednou je 11 hodin a já se musím přemístit do kanceláře, kde mám další schůzku. Tentokrát s člověkem, který mě informuje o současných možnostech čerpání peněz z fondů Evropské unie. Jak už jsem uvedl, v rámci svého byznysu se snažím nejen naší firmě, ale především našim klientům zajistit co nejvíce informací, aby se jim v našem kraji co nejlépe podnikalo. Právě proto je mou současnou náplní dne stýkat se s co nejvíce zajímavými lidmi a získávat důležité zprávy, které dále transformuji a poskytuji těm z našich klientů, kterým by se mohly hodit.
Je dvanáct hodin, takže si dávám rychlý oběd, po němž mě čeká další schůzka. Tentokrát s dámou, která má zajímavé tipy, jak zhodnotit peníze v lukrativních pozemcích. Okamžitě mě napadá pět lidí, kterým by informace mohla přijít zajímavá, a ještě z kavárny, kde se schůzka odehrává, jednomu volám. Chce se s dámou sejít.
Poskytování virtuálního sídla firmám je krásný byznys. Kromě toho, že těmto lidem ochráníte jejich majetek a soukromí, máte totiž také klienty z různých oblastí podnikání a dokážete je navzájem spojovat a pomáhat jim. To považuji za zásadní přidanou hodnotu.
Je půl druhé, nasedám do auta a jedu domů. Cesta mi běžně trvá tři čtvrtě hodiny. Vždy ji skvěle využiji k relaxaci, přemýšlení a propojování získaných informací tak, aby byly opravdu pro naše klienty hodnotné.
Tabule hlídá cíle
Doma zapínám počítač a vyřizuji emaily, které jsem si během dne označil jako důležité. Do schránky mi chodí hodně zpráv, které bych si rád přečetl, ale není na to čas, takže je mažu. Zabývám se už jen těmi, které jsou důležité pro můj byznys.
Jakmile mám pořádek v emailech, podívám se na bílou magnetickou tabuli nad svým pracovním stolem, kterou mám rozdělenou na čtyři sektory. Jsou zde zachyceny dlouhodobé a střednědobé cíle, operativní úkoly a dole si pomocí magnetů připínám materiály, kterými se musím v nejbližší době zabývat.
Vyřídím pár telefonátů a začínám se připravovat na večerní hovor přes Skype s mou koučkou Cristinou. Její nápady a postřehy jsou pro mé podnikání důležité, pomáhají mi v určitých oblastech vidět naše služby očima druhých lidí. Z rozhovoru, který trvá zhruba dvě hodiny, mi opět vzejde plno úkolů, které hned píši na svou tabuli.
Večer ještě v posteli čtu zajímavé zprávy, ekonomické časopisy nebo nějakou odbornou knihu, případně sleduji motivační videa. Spát chodívám kolem půlnoci.
Snažím se fungovat každý den na sto procent; vím, že na mně záleží, aby klienti byli s našimi službami spokojení, a hlavně abychom jim přinášeli co největší přidanou hodnotu. Zřízením virtuálního sídla totiž naše služba nekončí, ale teprve začíná.