Společnost AAA Auto Group N.V. v prvním pololetí letošního roku vykázala konsolidovaný čistý zisk 3,2 milionu eur (zhruba 78,15 milionu Kč). Firma o tom informovala ve své tiskové zprávě.
Foto: Profimedia.cz
Celkové tržby skupiny AAA AUTO za prvních šest měsíců 2011 vzrostly v meziročním srovnání o 41,8 % na úroveň 130,0 milionu eur, počet prodaných vozů meziročně stoupl o 18,1 % a celkově se prodalo 22 241 automobilů.Průměrná cena za prodaný vůz stoupla o 22,1 procenta.
Konsolidované hospodářské výsledky ukazují silný růst provozní i finanční výkonnosti skupiny ve srovnání se stejným obdobím minulého roku. Celkově dynamika výsledků potvrzuje oživení na spotřebitelském trhu ojetých vozů, který skupina AAA AUTO zaznamenává od května loňského roku na obou trzích působení v České republice a na Slovensku. Ve stejném období loňského roku podnik zaznamenal konsolidovaný čistý zisk na úrovni 2,4 milionu eur (58,6 milionu Kč), meziročně tak tento ukazatel stoupl o 37,7 procenta.
Hospodářské výsledky byly na provozní úrovni ovlivněny především dvěma faktory. V první řadě se postupné ekonomické oživení především ve druhém čtvrtletí projevilo v rostoucí ochotě spotřebitelů použít úvěrového financování na nákup svého vozu. Důsledkem toho se společnosti podařilo dosáhnout vyšší penetrace finančních služeb, jež nesou vysokou ziskovou marži (počet vozů prodaných na úvěr nebo leasing vzrostl ve druhém čtvrtletí na úroveň 42,4 %). S růstem penetrace došlo zároveň k nárůstu prodejů ostatních finančních služeb (jako je pojištění) a doplňkových produktů. Stejně tak se zvýšila průměrná cena na prodaný vůz, neboť zákazníci inklinují při použití úvěrového financování k nákupům dražších a lépe vybavených vozů. Celkovým efektem byl nárůst provozní ziskovosti skupiny.
Druhým faktorem byl rostoucí hrubý zisk na prodané auto. Po prvním čtvrtletí, kdy společnost musela uspokojit nečekaně vysokou poptávku, což dočasně oslabilo její ziskovou marži, společnost zavedla přísný kontrolní systém svých výkupních a prodejních procesů za účelem maximalizace celkového hrubého zisku na prodané auto. Důsledkem toho hrubá zisková marže z prodejů ve druhém čtvrtletí vzrostla na úroveň 24,3 % z 22,5 % v 1Q2011.
Celkový hrubý zisk z prodejů vzrostl meziročně o 28,9 % na úroveň 30,4 milionu eur. Meziroční nárůst provozních nákladů ve výši 33,1 % udržela společnost pod úrovní růstu celkových tržeb, jež činil 41,8 %. Společnosti se tak daří plnit svůj cíl a dokonce dále snížila poměr celkových provozních nákladů vůči tržbám na úroveň 18,2 % za první polovinu 2011 oproti 19,4 % za první pololetí 2010.
Skupina AAA AUTO dosáhla za prvních šest měsíců roku provozního zisku (EBITDA) ve výši 7,4 milionu eur, což představuje nárůst o 20,6 % oproti stejnému období minulého roku.