Americká firma Apple zahájila prodej digitální učebnice iBooks 2. Jejím prostřednictvím chce proniknout na rozsáhlý trh s odhadovanou kapacitou výnosu osm miliard dolarů, napsala dnes agentura Bloomberg.
Foto: Profimedia.cz
Učebnice Apple připravil ve spolupráci s nakladatelskými domy Pearson PLC, McGraw-Hill a Houghton Mifflin Harcourt. Na slavnosti v newyorském Guggenheimově muzeu šéf marketingu firmy Apple Phil Schiller představil vzorky nových učebnic a ukázal, jak mohou autoři nebo i učitelé vytvářet vlastní učebnice a skripta pro své žáky. Podle analytiků je cílem akce více proniknout do školního prostředí s platformou tabletů iPad.
Schiller představil učebnice biologie, ekologie, algebry a chemie, které kromě textů obsahují i videa a interaktivní prvky. Experti jsou ale v odhadu jejich budoucnosti zdrženliví. Tablety iPad jsou podle nich pro žáky a studenty příliš drahé, o nákupu učebních pomůcek navíc rozhodují školy, nikoli studenti.
Analytická skupina Forrester Research oznámila, že elektronické knihy se zatím na trhu učebnic podílejí pouhými 2,8 procenta. Apple předpokládá, že tablety zakoupí pro žáky školy, učební obsah bude stát nejvýš 15 dolarů (necelých 300 korun). Učebnice v pevné vazbě pro střední školy stojí v USA průměrně kolem sta dolarů (kolem 2000 korun).