Firma HP zvítězila ve dvou kategoriích při udělování cen Internet Effectiveness Awards 2010. Ocenění nejefektivnějších internetových řešení na českém internetu udílí odborná porota jako uznání úspěchů za využití digitálních médií.
V obou případech se jednalo o facebookovou aplikaci „Přivítejte jaro zasláním motýla kamarádům“, kterou pro HP připravila společnost Attention Media, s.r.o., ze skupiny OmnicomMediaGroup. Během kampaně si více než 524 000 uživatelů poslalo mezi sebou celkem přes 23 milionů motýlů, což katapultovalo tuto herní aplikaci na vrchol interaktivní zábavy českého Facebooku.
„Obdržených ocenění si velmi vážíme, protože jsou pro nás potvrzením, že jsme se vydali správným směrem. Většina našich současných i potenciálních zákazníků využívá v běžném životě moderní pokročilé technologie, včetně sociálních sítí. Proto bylo jen logickým krokem, že jsme část našich aktivit nasměrovali právě sem,“ říká Petr Trešl, marketing manažer Divize osobních počítačů společnosti HP.
Společnost HP zvítězila ve dvou kategoriích, a to Nejlepší využití sociálních sítí a Nejlepší užití virálního marketingu, které se udělují za nejefektivnější kampaně určené k dobročinným účelům nebo komerční komunikaci. Měřítkem úspěšnosti je celkový přínos řešení vztažený k jeho nákladům. Přínosem může být zvýšení obliby značky, rozšíření povědomí o tématu, produktu či službě, generování obchodních příležitostí apod.
V rámci jarní kampaně na podporu designového mininotebooku HP Mini 210 Vivienne Tam Edition, směrované především na ženy a dívky, spustila společnost Hewlett-Packard aplikaci „Pošli motýla a vyhraj“ v komunitní síti Facebook na adrese http://apps.facebook.com/posli-motyla/.
O tom, že jarní kampaň na internetu byla úspěšná, svědčí i statistická čísla. Před spuštěním aplikace na Facebooku mělo HP něco kolem jednoho tisíce fanoušků a k dnešnímu dni jich má více než 132 000.
Internet Effectiveness Awards jsou ocenění udílená nejefektivnějším online řešením na českém internetu. Ceny IEA jsou uznáním, že vítězové dokáží využít digitální média ke vzniku nových způsobů podnikání, k poskytování svých služeb on-line, k lepší komunikaci se zákazníky, se zaměstnanci či občany, a dokáží přitom dosáhnout skutečných výsledků.