Dceřiná společnost nemocnice Městec Králové Modrá brána zajišťuje návazné zdravotní a sociální služby pro starší a imobilní pacienty. Díky podpoře z řad místních podnikatelů bude tato činnost nyní jednodušší a efektivnější.
Foto: Modrá brána
„Tento automobil výrazně zkvalitní naši práci. Umožní pohodlnou přepravu i špatně mobilních pacientů například k lékaři nebo na úřady, bude sloužit i k přepravě různých zdravotních pomůcek,“ uvedla ředitelka městecké nemocnice a jedna ze zakladatelek Modré brány MUDr. Renáta Petrová.
Slavnostního předávání vozu se zúčastnilo mnoho osobností, mezi jinými i přední český motivační spíkr, kouč, lektor a překladatel Mark Dzirasa: „V dnešní době je potřeba pomáhat ostatním, důležité je, aby naše pomoc byla účinná – přesně jako v tomto případě.“
Automobil zakoupila společnost Kompakt, která zároveň zařídila i reklamní využití plochy vozu. „Je to už 366. vůz, který takto předáváme po celé republice. Jsme rádi, že i tady se našlo tolik firem, které si zakoupily plochu na tomto autě a pomohly tak dobré věci,“ usmívá se Dr. Miroslav Káninský, ředitel společnosti Kompakt. Ta našla způsob, jakým mohou podnikatelé účinně pomoci ostatním, a to i menší finanční částkou. Zakoupením reklamní plochy na sociálním vozidle získají reklamní plochu na automobilu po dobu šesti let, kromě toho budou moci prezentovat své firmy i v médiích, tisku, místním rozhlasu a televizi nehledě na hlavní cíl – zkvalitnění vozového parku v zdravotních a sociálních zařízeních.
Projekt Sociální automobil realizuje společnost Kompakt již od roku 1997 a díky spolupráci s mnoha firmami a společnostmi z celé republiky získal již 365 „sociálních automobilů“, které byly předány různým ústavům a zařízením, jenž pečují o mentálně a tělesně postižené. Formou zakoupení reklamy na těchto automobilech tak firmy přispívají k lepším možnostem přepravy zdravotně postižených dětí, mládeže nebo dospělých, neboť aktuální stav vozového parku ústavů a sdružení, které se o ně starají, je v současné době alarmující. Mnohdy je přeprava vozíčkářů či postižených upoutaných na lůžko často vyloženým hazardem, ale bohužel běžně prováděným. Navíc díky neustále se snižujícím dotacím nejsou pěčovatelé schopni zakoupit vozy s odpovídajícími parametry a musí se tak spoléhat na dobrovolné dary a charitativní činnost různých organizací. Myšlenka Sociálního automobilu tak přináší jak pomoc v charitativní rovině, tak možnost komerční sféře zajímavým způsobem propagovat svou činnost.