Společnost DHL, světový poskytovatel mezinárodní expresní přepravy, doplňuje svůj letecký park o tři nákladní letadla Boeing 777, která rozšíří kapacitu a zlepší přepravní časy podél významné, rozvíjející se trasy mezi americkými kontinenty, Asií a Blízkým východem.
Foto: Profimedia.cz
Společnost DHL podepsala smlouvu o poskytování služeb se společností Southern Air Holdings, Inc. na provoz nových Boeingů 777, nejekonomičtějších nákladních letadel svého druhu.
První letadlo 777F je v provozu již od 15. srpna a bude spojovat přepravní uzly DHL v Cincinnati (CVG), Bahrajnu (BAH) a Hongkongu (HK), to znamená, že s každým cyklem obletí celý svět. Nákladní letadlo 777 má spotřebovat o 20 až 25 % méně paliva a na této trase má vynikající nadprůměrné užitečné zatížení[1] umožňující nepřetržitou obsluhu několika trhů, a tím i rychlejší doručování. Ve svém leteckém parku disponuje společnost DHL již osmi jinými letadly 777F. Neustálá modernizace směrem k efektivnějším strojům je v souladu s cílem společnosti zvýšit do roku 2020 uhlíkovou účinnost o 30 %.
Charlie Dobbie, EVP Global Network Operations DHL Express, říká: „Smlouva se společností Southern Air je dalším důležitým stavebním kamenem budoucí modernizace naší mezinárodní letecké expresní sítě. Díky této nové službě, poskytované prakticky kolem světa, získají zákazníci, kteří potřebují doručit zásilky do USA, Kanady a do dalších oblastí na amerických kontinentech, možnost objednat kurýra k vyzvednutí zásilky později. Dále jsme u expresních služeb z Kanady, Latinské Ameriky a USA poskytovaných z přepravního uzlu v Cincinnati na Blízký východ přes Bahrajn schopni významně zkrátit přepravní čas, a to až o jeden celý den. Pro naše zákazníky zpracovávající ropu a zemní plyn a pro zákazníky z odvětví technologií a komunikací jde o velmi významnou výhodu.“
„Tato nová mezikontinentální trasa z Hongkongu do USA umožňuje zákazníkům společnosti DHL objednat vyzvednutí zásilky v Hongkongu a v oblasti delty řeky Pearl později s doručením následující den do destinací v USA, Kanadě a do většiny dalších míst na amerických kontinentech,“ říká Jerry Hsu, CEO pro region DHL Asia Pacific.
„U zásilek přepravovaných z Kanady, USA a Latinské Ameriky na Blízký východ umožňuje let do Bahrajnu z přepravního uzlu v USA zkrátit přepravní dobu o více jak jeden celý den. To je zásadní výhoda pro exportéry z řad společností zpracovávajících ropu a zemní plyn, ale také společností ze sektoru technologií a komunikace i pro americké vládní agentury,“ doplňuje Stephen Fenwick, CEO pro region DHL Express Americas.
„Boeingy 777 jsou největší, nejschopnější dvoumotorová nákladní letadla na světě a my jsme pyšní na to, že tato výjimečná letadla můžeme jménem společnosti DHL provozovat,“ řekl Chief Executive Officer společnosti Southern Air, Daniel J. McHugh. „Společnost Southern Air za poslední dva roky zažívá obrovský růst a stále modernizuje svůj letecký park i kapacitní možnosti. Společnost se snaží poskytovat svým rostoucím, prvotřídním zákazníkům spolehlivá, efektivní a flexibilní řešení šitá na míru jejich potřebám.“
Na základě nové smlouvy bude společnost Southern Air jménem společnosti DHL Express provozovat tři nákladní letadla Boeing 777. Nákladní letadlo Boeing 777, které již létá, je jedno ze dvou, jež společnost Southern Air již provozuje. Společnost Southern Air předpokládá, že další dvě letadla, vyhrazená pro společnost DHL Express, začne používat na přelomu března a dubna 2012 a poté je zařadí do sítě DHL.
Tato nová nákladní letadla 777 patří ke strategii společnosti Southern Air, jejímž cílem je poskytovat zákazníkům optimální řešení pro leteckou nákladní přepravu ekologicky odpovědným způsobem. S těmito novým letadly bude společnost Southern Air provozovat celkem čtyři nákladní letadla 777 a v současné době aktivně hledá další možnosti, jak doplnit svůj letecký park o další stroje 777. Letadla typu 777 doplňují letecký park společnosti Southern Air sestávající z 11 letadel typu 747-200.
Pro společnost DHL Express znamená rozšíření sítě o nová letadla potvrzení trvalého závazku rozšiřovat globální možnosti a zlepšovat služby poskytované zákazníkům prostřednictvím programu významných investic do infrastruktury, zaměstnanců a značky. Společnost rovněž zavedla interní program certifikovaných mezinárodních specialistů (CIS), v rámci kterého získá 100 000 zaměstnanců po celém světě certifikát a jehož cílem je zvýšit odborné znalosti zaměstnanců, které zákazníkům pomohou rozšířit jejich vlastní podnikání na mezinárodní půdu. Reklamní kampaň spuštěná v květnu vyzdvihuje „know-how“ těchto mezinárodních expresních specialistů a na konci tohoto roku poběží na více než 40 trzích, včetně amerických kontinentů.