New York (Reuters) – Světová jednička v produkci lihovin, britská společnost Diageo, jedná se světovou čtyřkou, kterou je italská firma Bacardi, že by společně převzaly produkci lihovin kanadské skupiny Seagram. Ta je ve světovém žebříčku na třetím místě. Alkoholová divize skupiny Seagram je oceňována na zhruba sedm miliard dolarů a je na prodej, protože společnost se hodlá orientovat jen na klíčové telekomunikace a zábavní průmysl. Příčinou je nedávno oznámená fúze s francouzskou skupinou Vivendi (EURO 26/2000).
O Seagram však nemají zájem jen dvě zmíněné firmy, laskominy si na ni dělá i světová dvojka Allied Domecq. Analytici soudí, že Diageo má strach, aby si její konkurent nepříjemně neposílil portfolio značek. Diageo se však sama o Seagram ucházet nemůže vzhledem k antimonopolním pravidlům. Diageo vlastní whisky Johnnie Walker a se Seagramem by získala i prémiovou značku whisky Chivas Regal. S Bacardim, kterého si zvolila britská firma k ruce při kupní nabídce, má Diageo dobré obchodní vztahy už několik let. Některé zdroje uvádějí, že do hry o převzetí by mohla být zapojena i francouzská společnost Pernod–Ricard, ačkoliv se jí loni vzhledem k odporu francouzské vlády nepodařilo prodat limonády Orangina nadnárodní skupině Coca–Cola.
První výsledky jednání se dají očekávat vzhledem k prázdninám nejdříve v září. Seagram zatím nehodlá poslední zprávy z tisku komentovat.