I těsně před uvedením nového modelu stojí za to se na V40 podívatKonzervativní linie, charakteristický "přeškrtnutý" chladič a vysoká úroveň bezpečnosti, takové je ve zkratce "základní" osobní Volvo V40.Masku má V40 o poznání menší než její větší bratři, zato boční linie a výraz světlometů je prakticky tentýž.
I těsně před uvedením nového modelu stojí za to se na V40 podívat
Konzervativní linie, charakteristický „přeškrtnutý“ chladič a vysoká úroveň bezpečnosti, takové je ve zkratce „základní“ osobní Volvo V40.
Masku má V40 o poznání menší než její větší bratři, zato boční linie a výraz světlometů je prakticky tentýž. V íce rozdílů v designu postřehne zanícený pozorovatel spíše v kokpitu. Klasicky postavený přístrojový panel o čtyřech kulatých budících a charakteristicky plochá středová konzola - takové je i V olvo V40. Trochu závistivě pokukuje po svých dražších sourozencích v tloušťce dveří a v prostoru na zadních sedadlech. Ale pragmaticky nahlíženo: i V40 nabízí posádce nadprůměrnou bezpečnost a díky honbě za moderními materiály se podařilo snížit i váhu. Zadní sedadla nabízejí dostatek prostoru pro kolena i vzrostlým postavám, to ovšem jen díky vybrání v zádech předních opěradel. Palubní počítač se zbytečně malým displayem v dolní části otáčkoměru je ovládán jednoduchým otočným knoflíkem na středové konzole. Zbytek ovládacích prvků vozu je bezproblémový. Volvo pro model V40 nabízí šest motorů. Jen dva jsou přitom dieselové a ty navíc není možné kombinovat s automatickým řazením. Všechny agregáty jsou úsporné a zvlášť benzinové 1.8 a 2.0 mají sympatický tah při akceleraci. V jízdních vlastnostech nezůstává V40 nic dlužné věhlasu značky - ze stability ho v razantní zatáčce nevyvede ani rozhoupání při nejistém vedení řízení.
Jak na DPH
Odpis daně z nového Volva dokáže zařídit stejně jako u jiných kombíků lehká mříž v záhlaví druhé řady sedadel. Zde přijde i s montáží na 25 tisíc korun. Pohybuje se na ližinách, takže je možné ji dotáhnout po složení zadních sedáků až za záda předních. Z Volva V40 je podle technického průkazu Montážní vozidlo, na jeho prestiži ale nenápadná přepážka neubere.
Na co to auto je?
Na reprezentaci a odvoz lidí, na kterých hodně záleží. Řeč je totiž o historické pověsti značky a bezpečnosti. Volvo, i když v řadě V40 jde „jen“ o základní model, má dodnes ipřes expanzi lidovějších automobilek do luxusního segmentu stále ještě příchuť respektu k úspěchu. Jde o vozy masivní a určené spíš na delší pohodlné cestování v přijatelných nákladech.
Volvo je otázka rozhodnutí, tvrdí účetní Marek Netolický
* Jako majitel malé účetní firmy se cítíte být typický uživatel Volva?
Ale vůbec ne, je to otázka sympatií. Loni jsem byl ve Skandinávii. Lidé se mi tam zdáli pohodoví. A pohodová jsou i jejich auta.
* Může být pravda, že by se účetní praktik rozhodoval jen takhle ryze emotivně?
Pokud považujete špičku v bezpečnosti, technickou spolehlivost, prestiž značky a praktičnost za jen a jen emoce, pak ano. Sympatií to začne, pak přijde rozhodnutí.
Technické parametry a cena
Volvo V40 1.8 16V
Obsah motoru 1783 ccm
Počet válců 4
Max. výkon 90 kW
Točivý moment 170Nm
Maximální rychlost 200km/h
Zrychlení z 0 na 100 10,5s
Převodovka 5-manuální
Spotřeba ve městě neuvedeno
Spotřeba na dálnici neuvedeno
Spotřeba průměrná 7,8 l/l00km
Provozní hmotnost 1355kg
Délka 4516 mm
Šířka 1716 mm
Výška 1425 mm
Zavazadlový prostor 413/1421 dm3
Objem nádrže 60l
Cena 670000 Kč
Hodnocení
+ KLADY
+ Prestiž značky
+ Vysoká pasivní bezpečnost
+ Technická životnost
+ Kůží obšité sedačky
+ Prostor v interiéru
- ZÁPORY
- Vysoké ceny doplňků
- Nákladnější servis
- Vysoký práh kufru
- Méně odkládacích kapes
- Malý displej počítače
Zvláštní pozornost zaslouží: komické kapsy na přední hraně předních sedaček.
FOTO: VOLVO (4x)