V byznysu platí, že rozhoduje ten, kdo má peníze. Firmy, které dávají nejvíce peněz do české kopané, ale striktně odmítají, že by chtěly nějak spolurozhodovat o podobě nového vedení Českomoravského fotbalového svazu. „Kdo bude v čele svazu nám samozřejmě úplně jedno není, do diskuse se však žádným způsobem nevměšujeme, říká marketingový ředitel společnosti RadioMobil Robert Chvátal. Manažer firmy, která je generálním partnerem reprezentace, si myslí, že nový šéf by měl mít „silnou vizi a ambice ještě více posílit současné dobré jméno českého fotbalu . Dodává, že by měl mít také vztah k fotbalu a rozumět mu. O RadioMobilu bylo v tisku napsáno, že do kopané ročně dává cca 35 milionů korun. „Základní sponzorský vklad je výrazně menší než zmíněná částka. Sponzorská smlouva je postavena tak, aby motivovala národní tým k úspěchu. To znamená k postupu na mistrovství světa, k postupu ze skupiny a tak dále. Vše je na základě předem stanovených a jasně definovaných kritérií, uvádí Chvátal. „Je věcí delegátů valné hromady, koho si zvolí do svého čela. My nedáváme peníze jednomu člověku, ale celému hnutí, říká Jan Kovář, sponzoring manažer Plzeňského Prazdroje, který je generálním partnerem nejvyšší fotbalové soutěže. „Samozřejmě je ale v zájmu hnutí, aby novým předsedou byla zvolena naprosto čistá a transparentní osoba, která nemá žádné škraloupy. Také by asi neměla být spojena s nějakou politickou stranou, poznamenává Kovář. Deník Sport přinesl údaje, že Plzeňský Prazdroj přijde generální partnerství ročně na 50 milionů korun. Jan Kovář se k tomu nechce vyjadřovat, jelikož údaje o výši sponzoringu firma nezveřejňuje. Šéf marketingové firmy Teleaxis Peter Kovarčík se v rozhovoru pro týdeník EURO nechal slyšet, že někteří sponzoři fotbal opustí. „Podle mých informací důležití sponzoři buď smlouvy ukončili, nebo je vypověděli. Žádný masový exodus však zatím potvrzen není. Pojišťovna Generali a Českomoravská stavební spořitelna (ČMSS) sice své partnerství končí, ovšem aktuální dění na jejich rozhodnutí údajně nemělo žádný vliv. Jaroslav Vacek z agentury STES například k odchodu ČMSS uvedl, že spořitelna na fotbalovém poli vyčerpala veškeré možnosti a hodlá své marketingové aktivity napřímit jiným směrem. Petr Hübl, prodejní ředitel společnosti Opel C&S, která finančně podporuje národní tým, poznamenává, že na rozhodování sponzorů mají daleko větší vliv úplně jiné skutečnosti. „Například to, zda reklamní panely a logo firmy jsou přesně tam, jak je uvedeno ve smlouvě, a jakých úspěchů dosahuje reprezentace. Ani Hübl o ceně sponzoringu nehovoří. „Cena vždy koresponduje se sílou trhu, nastiňuje. Prodejce automobilů potvrzuje, že sponzoři jsou neradi spojováni s politikou. Opel svého času vydatně podporoval pražskou Spartu. Smlouvu vypověděl i proto, že letenský tým nastoupil v červnu 1998 k zápasu v Prešově s nápisem HZDS na dresech (bylo to v době předvolební kampaně na Slovensku, kdy pražský klub vlastnil košický továrník Alexander Rezeš).