Až soud bude muset rozhodnout o tom, zda se musí platit mýtné u vozidel do dvanácti tun vybavených tažným zařízením, ale bez přívěsu. Obrátilo se na něj Sdružení autodopravců Česmad Bohemia. Podle ministerského výkladu podléhají výkonovému zpoplatnění i vozidla do 12 tun, mají-li tažné zařízení a v technickém průkazu uvedeno, že v soupravě mohou dosáhnout vyšší hmotnosti, a to i v případě, že jedou sólo.
Až soud bude muset rozhodnout o tom, zda se musí platit mýtné u vozidel do dvanácti tun vybavených tažným zařízením, ale bez přívěsu. Obrátilo se na něj Sdružení autodopravců Česmad Bohemia.
Podle ministerského výkladu podléhají výkonovému zpoplatnění i vozidla do 12 tun, mají-li tažné zařízení a v technickém průkazu uvedeno, že v soupravě mohou dosáhnout vyšší hmotnosti, a to i v případě, že jedou sólo. „V praxi to pak znamená, že dvě identická vozidla jedoucí po téže dálnici mají naprosto odlišné podmínky,“ vysvětluje mluvčí sdružení Martin Felix.
Zákon podle sdělení ministerstva hovoří jasně a mýtnému podléhají všechna vozidla, která mají v technickém průkazu zapsánu celkovou hmotnost jízdní soupravy dvanáct tun a výše. Ministerstvo dopravy nevzalo podle Felixe v úvahu tři právní rozbory zpochybňující jeho výklad. Česmad se proto rozhodl ke krajnímu řešení a nechal se poslat do správního řízení.
Na základě dohody Fondu dopravy a ministerstva dopravy mohou majitelé nákladních aut, kteří si koupili dálniční známky a zároveň jsou povinni platit mýtné, dálniční kupony vrátit Fondu dopravy.
Možnost vrácení peněz za dálniční známku se týká hlavně vozidel do 12 tun, které v soupravě s přívěsem tuto hmotnost přesahují. Ty totiž podle výkladu ministerstva dopravy musejí platit mýtné, i když jedou bez přívěsu. Jejich majitelé však o této povinnosti většinou nevěděli, a proto si koupili dálniční kupon.
O vrácení peněz za dálniční známku musejí zájemci požádat Fond dopravy a zaplatí manipulační poplatek ve výši 400 korun. Roční známka pro vozy od 3,5 do 12 tun stojí 7000 korun.