Test
Druhá generace Audi A 3 útočí od začátku června na český trh. Týdeník EURO měl možnost jako jedno z prvních médií nový vůz otestovat. K dispozici byla třídveřová verze, pod jejíž kapotou byl nejsilnější ze tří nabízených motorů - dvoulitr o výkonu 150 koní.
Oproti předchůdci má člověk ve vylepšené „átrojce“ pocit, že sedí v kupé. Umocňuje ho skutečnost, že jsou zatím na trhu jen třídveřové vozy. V kabině je více místa a auto je nižší, takže se v něm sedí spíše jako ve sportovním stroji. Dojem umocňují i krátké převisy karoserie, šikmější C-sloupek a výrazněji dolů vykrojené čelní sklo.
Kromě toho se vůz vyznačuje tvrdším podvozkem. Je znát, že se místo dřívější jednoduché zadní klikové nápravy ve voze objevilo nezávislé zavěšení kol. Hřebenové řízení je přesné, navíc mu ještě pomáhá posilovač, který mění účinek v závislosti na rychlosti jízdy. Řidič má podle našeho názoru v tomto audi větší jistotu než třeba v konkurenční Škodě Octavia. Z obou aut je ale špatně vidět dozadu, výhledu brání vysoká hrana zádi. Jinak se ale oba vozy vzhledem k třídveřovému provedení audi těžko srovnávají.
Motor, který jsme měli pod kapotou, lze charakterizovat jako výkonný a málo úsporný agregát. Musí se odspodu dost točit, jakmile se dostane do otáček, vmáčkne posádku do sedadel. A3 dokáže pohánět až rychlostí 211 kilometrů v hodině. Ale ta spotřeba! Dvoulitr si vezme na sto kilometrů při normální jízdě zhruba 7,3 litru benzinu, což odpovídá výrobcem udávaným číslům. Jestliže ale řidič jen trochu přišlápne pedál, rázem ukazuje palubní počítač průměr kolem devíti litrů. Agregát je tak určen divočejším jezdcům, kteří na spotřebu příliš nehledí. Pravdu má reklamní slogan, když označuje nové A3 za ostřejší, než vypadá. Ale je také bohužel o dost žravější. Kdo nechce mít vítr na účtu, musí sáhnout po turbodieselu.
Audi A3 2,0 FSI
Motor benzinový čtyřválec
Objem 1984 cm 3
Maximální výkon 110 kW
Převodovka 6rychlostní, manuál
Nejvyšší rychlost 211 km/h
Kombinovaná spotřeba 6,9-7,4 litru
Základní cena 735 000 Kč