PRAHA – Tuzemský trh malých vozů zažívá důležitou premiéru. Přichází na něj třetí generace Opelu Corsa, který se bude o zákazníky přetahovat s domácí felicií a fabií. Prvních dvou verzí se vyrobilo přes devět milionů, a corsa se tak stala nejúspěšnějším vozem v historii největší světové automobilky General Motors. Na český trh by mělo ještě v letošním roce přijít asi tisíc vylepšených vozů. Nejlevnější verze s motorem o objemu jednoho litru přitom vyjdou na 269 900 korun.
Novince z německého Rüsselheimu prospěl modernější vzhled a prostornější interiér. V první fázi se nová corsa vyrábí ve tří a pětidveřovém provedení. Pohonné agregáty vynikají dynamikou a nízkou úrovní emisí. Úsporný provoz vykazuje zejména nejslabší tříválcový benzinový jednolitr o výkonu 43 kilowattů, se kterým dosahuje corsa maximální rychlosti 155 kilometrů v hodině. Průměrná spotřeba se pohybuje kolem 5,6 litru na sto kilometrů jízdy. Ještě úspornější je dieselový motor 1,7 TDI s přímým vstřikováním. Dá se s ním jet až stosedmdesátkou, přičemž průměrná spotřeba činí podle výrobce 4,7 l/100 km. Modernizovaná corsa má motory uloženy v takzvané neutrální momentové ose, která snižuje přenos vibrací od motoru na konstrukci vozu.
Charakteristickým rysem nové corsy je dospělejší vzhled a křivky, které jí propůjčují sportovní nádech. „Chtěli jsme zachovat silnou osobitost této modelové řady, šarm i vstřícný charakter, říká šéfdesigner Opelu Hans Seer. Dodává, že se technici snažili citlivě kombinovat zakulacené karosářské panely s liniemi výrazně ostřejšími, než tomu bylo u předchozí verze. Sportovní charakter modelu má také zdůraznit jemný prolis uprostřed kapoty motoru.