Menu Zavřít

Spotřeba domácností kvůli krizi stále stagnuje

22. 6. 2010
Autor: profit

Spotřeba tuzemských domácností letos kvůli hospodářské krizi stále stagnuje a nepovzbudily ji ani masivní akční nabídky, jejichž četnost obchodní řetězce ve snaze oživit poptávku zvýšily.

Autor: Jakub Stadler

Češi také mění své nákupní zvyklosti a zvyšují průměrnou hodnotu jednoho nákupu, zároveň ovšem chodí nakupovat méně často. Vyplývá to z průzkumu společnosti GfK Czech.

„Ve srovnání celkových výdajů do rychloobrátkových kategorií potravin a drogerie v období leden až březen 2010 oproti stejnému období loňského roku činí propad ve výdajích domácností tři procenta,“ tvrdí Jaroslav Jíra ze společnosti GfK Czech. Nejhorší výsledek byl podle něj zaznamenán v únoru 2010, kdy se výdaje českých domácností meziročně snížily o 12 procent. V lednu pak činil pokles tři procenta.

  • Našli jste v článku chybu?