Drogerie
PRAHA (zdf) – Drogistický řetězec Droxi je údajně na prodej. O síť prodejen patřících firmě The Drogerie má prý zájem konkurenční společnost Rossmann. Takové zvěsti kolují branží, potvrdil týdeníku EURO generální ředitel jedné z firem, která je dodavatelem drogerií. Z obchodních důvodů ale dotyčný ředitel nechce zveřejnit své jméno.
Jde o pouhou kuloární fámu – nebo se změna vlastníka skutečně chystá? „Můžu vás ujistit, že ani z mé strany ani ze strany akcionářů úvahy o prodeji nebo spojení na českém trhu neexistují,“ vyvrací zprávu předseda představenstva firmy The Drogerie Richard Hofer. Dodal, že jde o spekulaci, která se v souvislosti s prodejnami Droxi objevuje pravidelně. „Droxi drogerie je nejspíš jako čistě český podnik velmi oblíbeným pro tento druh spekulací,“ míní Hofer. A pravdou je, že ačkoliv The Drogerie patří do mezinárodní retailové skupiny Julius Meinl, drogistický řetězec Droxi náleží spíše k menším hráčům, který funguje jen na tuzemském a slovenském trhu. Šíření fámy jistě nahrává i skutečnost, že Meinl v posledních letech spíše rozprodává svoje odnože (EURO 3/2002).
Na důvěryhodnosti zvěstí přidává i jiný fakt. „Rossmann byl nedávno převzat silnou hongkongskou skupinou,“ připomíná analytik Zdeněk Skála z firmy Incoma Research. „Nový majitel by mohl mít zálusk na další expanzi,“ dodává Skála. Loni v létě totiž firma A. S. Watson (ASW) převzala nizozemskou skupinu Kruidvat Groep. Kruidvat přitom rovněž teprve v létě převzal Rossmann. Firma ASW provozuje největší asijský řetězec drogerií Watsons Your Personal Store a ve Velké Británii jí patří drogistická síť Savers. Při oznámení transakce firma potvrdila záměr další evropské expanze.
Drogistické firmy v Česku obecně nejsou příliš ochotné o sobě informovat (EURO 2/2002). Ani odpověď z Rossmannu, zda o vstupu do Droxi uvažuje nebo dokonce vyjednává s vlastníky The Drogerie, není jednoznačná. „Po konzultaci s mateřskou společností Kruidvat na vaši otázku musím odpovědět, že nevím,“ sdělil týdeníku EURO ředitel firmy Tomáš Babka. Potvrdil však, že firma plánuje další expanzi na nejbližší léta a nebrání se nabídkám na převzetí jiných společností. „Vždy je to však otázka nabídky a ceny,“ dodal Babka.