Reklama
PRAHA (zdf) – Pořadí na stupních vítězů reklamní branže se po roce nezměnilo. Největší v oboru je z hlediska dosažených hrubých příjmů společnost Young & Rubicam, která dosáhla téměř 313 milionů korun. Stříbro si odnesla opět Leo Burnett Advertising a třetí medaile zůstala v rukou agentury Mark/BBDO.
Na výsledcích se zjevně podepsal celosvětový trend slábnoucí chutě utrácet za reklamu, když lídr trhu posílil jen o čtyři procenta, zatímco loni byl jeho růst osmnáctiprocentní. Naopak ale jen čtyři firmy v žebříčku loni zaznamenaly pokles ukazatele gross income, zatímco o rok dříve vykazovalo propad sedm společností (EURO 13/2002). Podruhé v řadě výrazně roste byznys agentuře Euro RSCG, naopak hluboké propady opakovaně poznamenávají firmu Grey.
Asociace komunikačních agentur zveřejnila rovněž žebříčky největších mediálních agentur a firem zabývajících se řízením vztahů se zákazníky (CRM). Mezi mediálkami vede OMD Czech s 3,39 miliardy korun obratu následovaná firmou Starcom Media West Group a The Media Edge (obě zhruba 2,3 miliardy), o sto padesát milionů nad dvě miliardy je ještě Médea. Špičkou v branži CRM je Ogilvy One s hrubými příjmy 86,3 milionu, dvojkou na trhu je iLeo/DMMS s 80,3 milionu a třetí příčka patří agentuře Proximity s devětašedesáti miliony korun.