Také v roce 1994 pokračoval Profit ve zveřejňování nápadů a osvědčených postupů podnikatelů, ale také postřehů zákazníků - co je v obchodech zaujalo jako dobrý nápad, nebo naopak, co je od nákupu v konkrétní prodejně odrazuje.
PROFIT PO DESETI LETECH….
V čísle 1/1994 Profit zveřejnil právě takovýto zákaznický postřeh, který do redakce zaslal Karel Boháček z Chomutova: Když se v drogerii zeptám na určitý výrobek, neumí mi o něm prodavač často nic říci nebo dostanu odpověď neurčitou, nepřesnou. Doma si pak k návodu musím přibrat německo-český či anglicko-český slovník, bez něhož na cizích výrobcích návod nerozluštím. Potěšilo mne proto, když jsem narazil na prodejnu drogerie-barvy-laky, která už ve výloze měla u vystaveného zboží stručné popisky. Například druh (syntetická barva rychleschnoucí, vhodná na vnitřní i venkovní nátěry), čím se ředí, jak velikou plochu lze daným balením natřít, vhodný podklad, cenu a podobně. Uvnitř pak personál kupujícím ochotně poskytl ke každému výrobku několik rad a informační leták. Ten popisuje složení výrobku, návod k jeho použití, k čemu se hodí a k čemu ne, zda jde o hořlavinu či látku, která může poškodit zdraví a jak se v takových případech chránit. Mne upozornili i na další vhodné zboží, nabídli vzorníky barev, vzorky tmelů a lepidel, pracích prášků a kosmetiky - každý zákazník dostal zasvěcený výklad. Možná, že má obchodník, který tak důsledně dbá na informovanost zákazníků, s tím vším víc práce, jsem ale přesvědčen, že se mu tahle námaha vyplácí.