Menu Zavřít

STÁLE NA ZAČÁTKU

11. 10. 2001
Autor: Euro.cz

Internetový obchod

PRAHA – Mezi firmami působícími na českém trhu dochází konečně k oživení zájmu o nástroje alternativních forem prodeje, které zahrnují například on–line nakupování a přímé dodávky spotřebitelům. Podle studie poradenské společnosti Accenture (dříve Andersen Consulting) těchto forem využívá již 22 procent tuzemských podniků a jedenáct procent se na začlenění do tohoto obchodního modelu připravuje.

Většina manažerů si však ještě stále neuvědomuje potenciál například internetového obchodu. Nadále mezi nimi převládá jeho chápání jako podpůrného prostředku k ostatním způsobům prodeje, říká studie. Firmy jsou totiž přesvědčeny o přetrvávajícím nedostatečném zájmu ze strany spotřebitelů. Ti by ale k objednání a nákupu zboží internet, telefon nebo jiné alternativní formy využili, pokud by jim byly nabídnuty.

Studie zároveň ukazuje, že zákazníci případnou dodávku požadují v řádu maximálně několika hodin. Více než šedesát procent respondentů průzkumu označilo za přijatelný způsob platby za objednané zboží při jeho dodání. Dalších dvacet procent by zvolilo platební kartu.

MM25_AI

Šetření proběhlo loni v listopadu a prosinci. Zúčastnilo se ho 47 českých firem a 1071 soukromých respondentů.

  • Našli jste v článku chybu?