Menu Zavřít

Stále více řidičů tráví v autě mnoho času

2. 12. 2020
Autor: CC0 via Pixabay

Stávající minimální limity plnění považuji osobně za nedostatečné, říká Aleš Zethner, ředitel Úseku pojištění vozidel společnosti Kooperativa.

Jaké jsou hlavní trendy v autopojištění
roku 2020?

Většina letošního roku byla a dosud je ovlivněna
pandemickou situací. Pokud bych měl identifikovat hlavní trend, pak je to
akcelerace alternativních „bezkontaktních“ způsobů sjednání pojištění, jako je
sjednání pojistné smlouvy na dálku prostřednictvím internetu či telefonicky.
S tímto trendem úzce souvisí i další novinky, které připravujeme
a jež umožní další redukci fyzického kontaktu nejen při sjednání smlouvy,
ale i během jejího života – například v případě pojistné události či
nutnosti prohlídky vozidla.

Čeští motoristé díky konkurenci jsou stále
náročnější. Čím je chcete přitáhnout?

Například mimo
zjednodušení produktu a snížení počtu výluk jsme aktuálně upravili
pojištění skel, kdy nově kryjeme i škody na střešních oknech
a panoramatických střechách. Pojistné krytí u pojištění skel jsme
jako první na trhu rozšířili i o výplňová skla vnějších zpětných
zrcátek. Pro příští rok připravujeme produkty zaměřené na specifické skupiny
řidičů a rádi bychom si v našem produktu vyzkoušeli i jednu
z technologických novinek.

Jakou?

To bych ještě neprozrazoval. Ale věříme, že výše pojistného může být i dobrou motivací pro změnu chování řidiče na silnici, pokud zjistí, že jej za rozumné pojistné nepojistí žádná pojišťovna. A to v rámci individuální tarifikace klienta, kterou by mohly pojišťovny uplatnit i podle toho, jak se řidič na silnici skutečně chová − například zda za jízdy telefonuje, jak dodržuje předepsanou rychlost či jak často intenzivně akceleruje, brzdí a podobně. Technologie k takovému vyhodnocení chování řidičů jsou již k dispozici a jsem přesvědčen, že v řádu jednotek let se stanou běžnými i u nás.

Řidiči stále více dávají přednost pojišťovnám
se širší nabídkou asistenční služby. Jste i v tomto ohledu vstřícní?

Máte pravdu. Roste
skupina řidičů, kteří tráví ve vozidle mnoho času, případně často cestují do
zahraničí a chtějí mít jistotu pomoci v každé složité situa­ci. Naše
dceřiná společnost Global Assistance schopna nabídnout špičkové asistenční
služby po celém světě. Vytvoření nové úrovně asistence MAX+ pro náročné
a aktivní řidiče se tak přímo nabízela. V jejím rámci pro nepojízdné
vozidlo zajistíme příjezd a práci mechanika v terénu, vyproštění,
odtah vozidla nebo přeložení nákladu do náhradního vozidla, a to vše bez
limitu. Oproti dalším našim asistenčním programům nabízí nově bezlimitní
asistenci při poruše, havárii, řádění živlu, vandalismu a částečném
odcizení nejen v ČR, ale i v zahraničí. Významným argumentem je
také zapůjčení náhradního osobního vozidla v ČR i v zahraničí až
na sedm dní či jeho úschovu až na 15 dní.

Svým klientům doporučujete zvolit vyšší
limity plnění. Proč by to měli dělat? Vyplatí se jim to?

Stávající minimální
limity plnění – 35 milionů korun považuji osobně za nedostatečné.
Ostatně byly zavedeny zhruba před patnácti lety, kdy speciálně náhrady za
nemajetkové újmy zdaleka nedosahovaly takové výše jako po účinnosti nového
občanského zákoníku. Škody přes 35 milionů sice nejsou zatím příliš časté, ale
dějí se a jejich počet narůstá a výjimkou nejsou ani škody
přesahující 100 milionů korun.

Pro řidiče, kterému by jím sjednaný limit nestačil na
úhradu všech škod, je taková situace doslova likvidační, protože je povinen
škodu nad rámec limitů uhradit sám. Rozdíl v pojistném mezi nejnižším
limitem a limitem alespoň 70, či lépe 100 milionů činí ročně několik
stokorun. To je myslím akceptovatelná cena za klidnější spaní a ušetřené
starosti v případě nehody s velmi závažnými následky, kterou může způsobit
kdokoli z nás.

Čím sjednávání vyšších limitů podporujete?
Máte připravené pro klienty nějaké benefity?

MM25_AI

Již od konce loňského roku, kdy byl spuštěn aktuální retailový produkt,
máme spuštěný systém benefitů, motivujících klienty k tomu, aby volili
vyšší limity plnění. Klient tak kromě samotného povinného ručení může získat
dle zvoleného limitu i další doplňková pojištění v ceně povinného
ručení. Například ke smlouvám s limitem 70/70 milionů a vyšším
zákazníkovi přibalíme úrazové pojištění řidiče. Při sjednání povinného ručení
s limity 100/100 milionů korun a vyššími pak klienti získají navíc
i přímou likvidaci v ceně. Stejně důležitá je ale i osvěta
a dobrá práce obchodníka, který by měl pro klienta hledat řešení nikoli
nejlevnější, ale nejvhodnější, tedy i s adekvátně nastavenými limity
plnění. Zájem klientů naznačuje, že se nám to daří, neboť více než tři čtvrtiny
z nich si už volí limity 70/70 milionů a vyšší.  

  • Našli jste v článku chybu?