Menu Zavřít

Starbucks plánuje expanzi

3. 12. 2010
Autor: profit

Společnost Starbucks představila strategii pro další fázi svého růstu na konferenci investorů, která se koná každý druhý rok. Plány vychází z pokračujícího trendu, kdy se daří přilákat stále více zákazníků do kaváren Starbucks, a rostoucího obchodu v této klíčové oblasti.

Foto: Jakub Stadler

Předseda, prezident a výkonný ředitel Starbucks, Howard Schultz, nastínil vytvoření dlouhodobé hodnoty pro akcionáře. „Tvoříme pevné a jisté základy pro ziskový růst jak pro nový, tak i pro existující obchod, ” uvedl Schultz. „Další fáze růstu naší společnosti povede od jedinečné zkušenosti Starbucks, kterou zprostředkováváme našim zákazníkům přes koncept třetího místa, až ke každé části dne našich zákazníků, a to prostřednictvím četných značek a kanálů. Maloobchodní aktivity Starbucks v USA a vztah s našimi zákazníky vytvářejí základy, na kterých jsme postavili všechny naše trvalé hodnoty, které chceme zkombinovat s novými možnostmi četných kanálů, abychom tak akcelerovali model, jež jsme vytvořili, a který žádná jiná společnost nemůže napodobit.

Při diskuzi na téma “mýtus o nasycení USA” nastínil Cliff Burrows, prezident Starbucks Coffee U.S., pokračující velkou příležitost dosáhnout ziskového růstu na maloobchodním trhu v USA. Růst bude generován ze současných kaváren prostřednictvím rostoucí kapacity, rozšířeným využíváním jednotlivých částí dne, dále pomocí inovativní segmentace kaváren a nových konceptů a formátů ve strategických lokalitách. „Výrazně jsme zlepšili v uplynulých dvou letech ekonomiku jednotek v kavárnách,” prohlásil Burrows. „Nyní máme příležitost aplikovat tato rozsáhlá zlepšení na maloobchodní expanzi. Zákazníky oslovíme cílenými iniciativami jako je My Starbucks Rewards a Starbucks Digital Network, dále dodatečnou kapacitou v době největší špičky a využitím více částí dne.” Burrows také podotkl, že Starbucks v USA nebude rozšiřovat své kavárny tak rychle jako v minulosti, ale bude vyhledávat nové lokality v cílených oblastech a zaměřovat se na otevření jedné konkrétní kavárny v daném čase, aby tak bylo dosaženo významné příležitosti pro retailový růst.

Růst v maloobchodu mimo USA je rovněž centrálním prvkem strategie společnosti, a to prostřednictvím Starbucks International procházející prvním rokem víceleté transformace celé společnosti, jež je založená na úspěšné transformaci na americkém trhu. „Silné základy a poptávka zákazníků poskytují společnosti možnost akcelerovat růst na zavedených trzích jako je Kanada a Japonsko a nových rozvojových trzích jako je Čína, Brazílie, Indie a Rusko,” řekl John Culver, prezident Starbucks Coffee International. „Jsme potěšeni zejména reakcí, kterou vidíme u čínských zákazníků, a do roku 2015 počítáme s 1 500 kavárnami Starbucks v pevninské Číně.

bitcoin_skoleni

Společnost také oznámila plány na vybudování divize týkající se prvotřídního baleného zboží pro zákazníky (CPG – consumer packaged goods). Pod vedením Jeffa Hasberryho, prezidenta Global Consumer Products and Foodservice, Starbucks vytváří infrastrukturu, která kombinuje to nejlepší ze svého marketingu a propagačních aktivit spolu se zkušenostmi v oblasti CPG. „Díky oslovování zákazníků svižným a efektivním způsobem v různých kategoriích, přes různé kanály a trhy, obchod Starbucks v oblasti CPG dosahuje vysokého zisku a stává se pro Starbucks důležitým a rostoucím obchodem globálního rozměru. Nový přímý model umožňuje autentický a efektivní sampling, možnost vybudovat skutečné partnerství s našimi retailovými zákazníky, získat si jejich důvěru a představit vybranou retailovou nabídku Starbucks potravinářskému světu,“ dodal Hansberry.

Vedle pokračující expanze ve svém retailové a potravinářské činnosti Starbucks buduje značky, jakou je např. Seattle’s Best Coffee, která cílí na růst s novými produkty Na závěr konference Troy Alstead, chief financial officer Starbucks, dodal: „Starbucks dosahuje kritického bodu, kdy se posouváme od zaměření na růst specializovaného retatilového byznysu v našich kavárnách na globální zákaznickou společnost s diversifikovanými růstovými platformami napříč mnohonásobnými kanály. Naším záměrem je získat větší podíl v konzumaci kávy a oslovování zákazníků kdykoliv a kdekoliv si chtějí vychutnat skvělou kávu.

  • Našli jste v článku chybu?