Huw Williams, obchodní ředitel společnosti Regus pro střední a východní Evropu EURO: Zakladatel Regusu měl vizi představit v Evropě koncept amerických obchodních center. Co tento koncept přesně znamená? Williams: Neřekl bych, že americké obchodní centrum je nějaký terminus technicus. Obchodní centra jsou ale typická spíše pro Spojené státy než pro Evropu. Tam je běžné, že podnikatel se stará jen o svůj byznys, jako je třeba vymýšlení softwaru nebo vyrábění nealkoholických nápojů. Takové činnosti, jako je úklid, výměna žárovek nebo shánění bezpečnostní ostrahy, přenechává někomu jinému. Naší ideou je nabídnout zákazníkům vybavené kancelářské prostory na dobu, která bude odpovídat jejich potřebám, a pomocný personál. A jednou za měsíc jim předložíme za tyto služby účet. EURO: Jakou výhodu pro klienta znamená využít vašich služeb? Williams: Pokud má podnikatel pronajaty prostory, musí za ně zaplatit bez ohledu na to, jak často je využívá. U nás si může klient pronajmout konferenční místnost třeba na půl hodiny a samozřejmě zaplatit nájemné jen za tuto dobu. Navíc mu bude k dispozici náš personál, který poskytuje překladatelský servis, přepisování, přebírání zpráv a další. Kromě skutečných prostor ale pronajímáme i virtuální kanceláře. V praxi to vypadá tak, že svůj byznys řídíte z domu, ale používáte naši adresu, naši zaměstnanci pro vás berou telefony, vyřizují vzkazy a tak dále. Navíc těchto služeb můžete využívat v kterémkoliv obchodním centru Regusu na světě, aniž vy sami opustíte svůj byt. EURO: Jste největším světovým providerem zařízení pro videokonference. Jak vidíte jejich budoucnost? Williams: Nejsem velkým optimistou, co se týká jejich dalšího rozvoje. K uspořádání takové akce je nutná technika, která je poměrně drahá. Proto si myslím, že v budoucnu se více uplatní při podobných přenosech internet, protože počítač dnes mají všichni. EURO: Jak hodnotíte svoji pozici v České republice? Jaké jsou vaše další plány? Williams: V Praze nabízíme kancelářské prostory se službami ve třech obchodních centrech. Nebráníme se i rozšíření našich aktivit v dalších městech, nejspíš formou franšízy. Zatím máme na českém trhu padesát zákazníků. Toto číslo je ale zavádějící, protože neříká nic o tom, jak silný je tento klient.