mBank
Bankovní trh v České republice má od minulého týdne nováčka: služby zde začala poskytovat polská internetová banka mBank. Její strategie je jasná – žádné poplatky u všech základních služeb a produktů. Čechům nabízí zdarma zřízení a vedení běžného účtu, vydání platební karty a tři výběry z bankomatu měsíčně. Bance už „podlehly“ tisíce Čechů. „Do roku 2012 chceme přilákat 160 tisíc zákazníků,“ prohlásil generální ředitel Sergiusz Najar.
Zatím banka nabízí jen běžné a spořící účty. V případě spoření získá klient nejvýhodnější sazbu na trhu – mBank slibuje tři procenta. Právě výhodný spořící účet zařídil bance úspěch na polském trhu, kde se nyní může mBank pochlubit 1,6 milionem klientů. V Česku a na Slovensku chtějí Poláci investovat 800 milionů korun, přičemž do zisku by měl se podnik dostat za pět let.
Banka patří pod polskou BRE Bank, kterou ovládá německá Commerzbank. Zatím neposkytuje hypotéky, ty by se ale měly v nabídce objevit ještě do konce roku - ústav slibuje splatnost až 45 let a až 110 procent hodnoty zajištění. A příští rok by se měly přidat spotřebitelské půjčky. V dubnu zahájí banka prodej podílových fondů a do budoucna chystá i pojištění či produkty pro malé firmy.
Své služby plánují Poláci poskytovat hlavně přes internet a telefon. Vedle toho ale v nákupních vyrostou městech takzvané mKiosky, jež spolu s call-centrem umožní spojení s bankou. Do konce příštího roku banka rovněž slibuje zprovoznit tucet finančních center ve velkých městech, kde bude možné provádět nákupy investičních fondů bez jakýchkoli poplatků a provizí.