I přesto, že se trh s elektronikou potýkal s nedostatkem čipů, a tím pádem opožděnými a menšími dodávkami produktů, vánoční sezona vyšla české Smarty Brands podnikatele Petra Syrůčka na jedničku. „Jen za listopad a prosinec se nám podařilo utržit více než miliardu korun, což je zatím náš nejlepší výsledek v tomto období za celou historii skupiny. Strategické produkty jsme začali nakupovat již v létě, a tak jsme na Vánoce měli zboží relativně dostatek,“ vysvětluje obchodní ředitel společnosti Rudolf Konečný.
Problém s komponenty potřebnými k výrobě chytrých zařízení se přirozeně nevyhnul ani notebookům a herním konzolím. Vlastní značka počítačů TIGO, kterou e-shop Smarty.cz představil v posledním kvartálu, nicméně v tomto ohledu tvořila jakousi výjimku potvrzující pravidlo. Na krizi byla dle Konečného právě díky nastavené strategii dobře připravena, a tudíž k žádným výraznějším problémům v dodávkách nedošlo: „Klíčové součástky se nám dařilo průběžně zajišťovat, a tak zájemci své sestavy dostali a stále dostávají včas.“
Stejně na tom byla a stále je i síť herních obchodů JRC. Ta se součástí skupiny stala loni v létě a hned zažila historickou sezonu. „I přes výrazný nedostatek nových herních konzolí utržilo JRC za prosinec více než 100 milionů, což je jeden z rekordů sítě za celou její existenci. Pomohl tomu i nově spuštěný e-shop, kde jsme využili naše e-commerce know-how ze Smarty.cz a iWant.cz,“ přibližuje Konečný.
Skupinu táhne divize B2B
Krokem do neznáma bylo spuštění výkupu použitých herních konzolí, do kterého se Smarty.cz pustil jako vůbec první velký hráč v tomto odvětví. „Za necelé dva měsíce jsme vykoupili stovky konzolí, které jsme prověřené a s garancí obratem nabídli zpět k prodeji. Letos máme v plánu tuto oblast dále intenzivně rozvíjet, a proto i zájem čekáme ještě výrazně vyšší.“
O velkém úspěchu může mluvit také B2B divize Smarty. Za uplynulý rok totiž meziročně vyrostla o 35 procent a pyšní se více než miliardovým obratem. „Moc se to neví, ale B2B byla v posledních letech naše nejrychleji rostoucí divize, která na konci roku obsluhovala více než 10 tisíc aktivních zákazníků. I letos plánujeme růst v desítkách procent,“ doplňuje Konečný.
Plány pro tento rok jsou jasné. Dále růst a dokončit spojení mezi JRC a Smarty.cz. „V prvních měsících roku spustíme výdejní místa pro e-shop Smarty.cz na prodejnách JRC, v těch následujících již začneme otevírat první nové a větší prodejny, kde obě značky spojíme dohromady. Rádi bychom jich letos stihli deset, další budou následovat v příštím roce.“
Vzhůru na e-sport
Syrůčkova společnost se kromě výše zmíněného hodlá soustředit také na rozvoj sítě iWant a poprat se o nejvyšší místa mezi prémiovými prodejci Applu u nás. „Naše ambice v rozvoji iWant neutichá, naopak, aktivně hledáme další lokality a obchodní příležitosti pro rozvoj značky,“ prozrazuje Konečný s tím, že skupina chce dále rozvíjet i své aktivity na poli e-sportu. „Jde o odvětví s obrovským potenciálem. I proto jsme za Smarty.cz prodloužili exkluzivní spolupráci s českým TOP e-sport týmem Sinners, se kterým připravujeme řadu zajímavých a unikátních aktivit.
Jak má spolupráce vypadat? „Celý rok budou hrát na špičkových PC sestavách TIGO Sinners, které plánujeme také nabídnout v limitovaných edicích našim zákazníkům. Na trh jsme již uvedli limitovanou řadu počítačů TIGO Unlimited by Marty, která vznikla ve spolupráci se známým streamerem a hráčem World of Tanks marty_vole. E-sport obecně vnímáme jako jedinečnou příležitost s propojením na náš byznys, o kterou rozhodně nechceme přijít,“ uzavírá Konečný.