Ministerstva dopravy a životního prostředí se nyní snaží situaci řešit. K praktickým krokům má ale myšlenka daleko. Šéfové resortů Antonín Prachař a Richard Brabec se zatím dohodli na obnovení činnosti pracovní skupiny. „Nechápu, proč za celou tu dobu a v tak kritické situaci nebyla ministerstva ani schopna vybrat firmu, která by provedla inženýrsko-geologické průzkumné práce na sesuvu,“ nechybí rozhořčení Richardu Brabcovi.
Podle dřívějších informací ministerstva dopravy není místo sesuvu jediné rizikové. Ministerstvo životního prostředí totiž v polovině devadesátých let schválilo koridor dálnice přes riziková území sesuvů, i když mělo k dispozici i geologické posudky, které před tím varovaly. Nyní bude muset ministerstvo dopravy vyřešit sanaci celého rozsáhlého území. Hrubým odhadem úřadu to bude stát miliardu korun a trvat nejméně rok a půl.
Bez evropských dotací
D8 má tu smůlu, že se kvůli potížím stát vzdal veškeré snahy získat na její dostavbu evropské dotace. Peníze i pozornost přesměroval na jiné projekty. V listopadu sice ministerstvo dopravy začalo hledat za 50 milionů firmu, která navrhne, jak území sanovat, v praxi se se závalem ale dosud nestalo nic, tedy kromě monitoringu a odvodňování.
Poslední nedokončený úsek D8 v Českém středohoří měl řidičům původně sloužit už v roce 2010. Nyní si termín dokončení netroufá odhadnout ani Ředitelství silnic.
Také čtěte:
Stát hledá řešení sesuvu na dálnici D8, osloví tři firmy
Dokončení dálnice D8 je ohroženo. V krajním případě by vedla jinudy
Došly peníze. Do roku 2015 zřejmě nebudou dokončené dálnice D11 a D8