Menu Zavřít

Stát konečně zajímá, kolik stojí dálnice

24. 7. 2009
Autor: Euro.cz

Stát stojí před obtížným rozhodováním. Musí šetřit kde se dá, a na druhou stranu potřebuje pokračovat ve výstavbě silniční a dálniční sítě. Tento zdánlivý rozpor může mít ale pozitivní důsledek – po letech kritiky si stát snad konečně pořádně posvítí na to, zda peníze na dopravní infrastrukturu vynakládá efektivně.

Autor: Jakub Hněvkovský

Ministerstvo dopravy už zpřísnilo cenové limity pro silniční stavby. Od nynějška bude posuzovat každou zakázku Ředitelství silnic a dálnic všude, kde se předpokládaná cena v tendru zvýší o více než deset procent. Novinkou je také pravomoc stavbu v určité fázi přípravy zastavit kvůli nedostatku peněz. V minulosti se přitom začínalo stavět i v případech, kdy stavba nebyla finančně kryta. Aktuálně se v ČR staví zhruba 200 kilometrů dálnic a rychlostních silnic a 130 kilometrů silnic první třídy. Dohromady za 130 miliard korun.

Anketa Profitu: Mají se úspory v době krize týkat i výstavby dálnic?

NE

Zbyněk Gebauer ředitel Mlékárny Kunín

Stát potřebuje kvalitníinfrastrukturu a nelze na ni rezignovat ani v době krize.

ANO

Petr Vinš ředitel Moodys ČR

Výstavba dálnic byměla určitě pokračovat –samozřejmě s ohledem na výši finančních možností státu.

ANO

Jan Amos Havelka ředitel Bovis Lend Lease

Pokud se nezmění způsob zadávání veřejných prací obecně a odstraní předražování zakázek a s tím bující korupce.

NE

Robert Špott ředitel firmy Syner

Úspory by se neměly týkat výstavby dálnic, ale ani žádné další infrastruktury. Naopak v době krize by měl stát do těchto projektů investovat.

FIN25

ANO

Jan Rýdl spolumajitel TOS Varnsdorf

Nevidím důvod, proč by právě stavebnictví mělo být zvýhodňováno na úkor jiných průmyslových odvětví.

  • Našli jste v článku chybu?