Menu Zavřít

Státní sbírka na Kovarčíka

25. 5. 2012
Autor: Euro.cz

sponzoring

Deset milionů korun. Na letošní konferenci Dny USA a Evropské unie, kterou agentura Czech Teleaxis podnikatele Petera Kovarčíka pořádá od roku 2002, by měl státní podnik Lesy České republiky věnovat stejnou částku jako loni. Tučný příspěvek tehdy vynesl logo státních lesů na řečnický pultík, za kterým vystoupili například bývalý ministerský předseda Francie Dominique de Villepin, americký magnát Steve Forbes, španělský expremiér José Maria Aznar a Obamův ekonomický poradce William Donaldson. Média kritizovala vedení státních lesů za rozporuplnou, a navíc drahou účast na této soukromé akci. Letos jsou Lesy ČR obezřetnější, i když peníze nejspíš zase pošlou.
„Žádost byla doručena, ale není o ní rozhodnuto,“ sdělil pouze mluvčí Lesů ČR Zbyněk Boublík a vyhnul se dalším otázkám. Podle zdrojů týdeníku Euro si generální ředitel Lesů ČR Svatopluk Sýkora nechal sponzorování Kovarčíkovy konference posvětit svým nadřízeným úřadem – ministerstvem zemědělství vedeným Petrem Bendlem (ODS). „Pouze jsme generálnímu řediteli státní organizace Lesy ČR sdělili, že ministerstvo nemá námitky k jejímu případnému zapojení jako hlavního partnera mezinárodní konference,“ řekl vrchní ředitel správní sekce ministerstva Jan Ludvík. Tvrdí, že žádnou finanční částku neschvalovali ani o ní nebyli informováni. „Ministerstvo nemá v kompetenci schvalovat jednotlivé marketingové akce, popřípadě dary. To je v kompetenci generálního ředitele,“ doplnil Ludvík. Mezinárodní konference, která se letos uskuteční 8. a 9. října na pražském Žofíně, má podporu nejvyšších míst. Stejně jako loni nad ní převzal záštitu premiér Petr Nečas (ODS). Státní firmy pak mají ve státním zájmu podpořit Kovarčíkovy Žofínské dny, které podle dříve zveřejněných informací přijdou celkově na 25 milionů.
Žádosti o partnerství podle všeho vyhoví také Budějovický Budvar. „Osloveni jsme již byli, o našem zapojení jsme dosud nerozhodli,“ uvedl mluvčí pivovaru Petr Samec. Neupřesnil, jakou částkou Budvar přispěl v minulém roce. „Naše podpora byla v řádu několika set tisíc korun,“ odpověděl pouze. Podle informací týdeníku Euro to bylo více než půl milionu korun. „Konference byla stavěna jako setkání významných představitelů veřejného a politického života z USA a Evropy,“ vysvětluje Samec s tím, že eminentním obchodním zájmem pivovaru je zvyšovat známost značky Budweiser Budvar právě v této cílové skupině v EU i USA. Už od února má Teleaxis jisté peníze od železničního dopravce ČD Cargo. Za prezentaci na euroatlantickém fóru zaplatí státní firma pět milionů korun. „Polovinu jsme uhradili hned při podpisu smlouvy. Další 2,3 milionu korun doplatíme do 1. září a posledních 200 tisíc po skončení akce,“ upřesnil mluvčí ČD Cargo Jakub Ptačinský.

  • Našli jste v článku chybu?