Ojetý devítimístný Renault Trafic si před pěti lety koupila stavební firma Pavla Černého z Kladna. Už tehdy měla dodávka najeto osmdesát tisíc kilometrů, stavaři od té doby přidali dalších šedesát tisíc.
Ojetý devítimístný Renault Trafic si před pěti lety koupila stavební firma Pavla Černého z Kladna. Už tehdy měla dodávka najeto osmdesát tisíc kilometrů, stavaři od té doby přidali dalších šedesát tisíc.
Jak se Trafic osvědčil? „Dodávka mé očekávání ve většině věcí splnila, některé její vlastnosti mi ale dost vadí,“ říká Černý. „Do auta se hodně vejde. V kabině jsou tři řady sedadel - když poslední z nich vyndám, můžu dát na korbu klidně čtyři autogenové láhve. Vozíme uvnitř všechno, včetně těžkého stavebního materiálu a Renault po patnácti letech dřiny stále funguje. Proti předchozímu autu - Škodě 1203 - si na jeho spolehlivost nemůžeme stěžovat.“ Podle stavaře je slušná i maximální rychlost auta, dosahující 120 kilometrů v hodině. Trafic má ale i své nedostatky. „Řízení nemá servo, hodně se u volantu nadřu. Vysoká je také spotřeba nafty - dvanáct litrů na sto kilometrů. To je u starého stroje běžné. Ale co mi hodně vadí, je nefungující topení. Dodávka v zimě skoro vůbec netopí. Je to asi obecný problém této modelové řady, protože dovozce k autu nabízí přídavné topení.“ Pavel Černý ale přesto traffika chválí: „Měli jsme ve firmě také rok starý Fiat Ducato. V zimě italské auto totálně zamrzlo a nerozjelo se. A po čtyřech letech fungování mu praskla hlava u válce. To Renault slouží už patnáct let bez incidentu,“ uzavírá kladenský stavitel.
RENAULT TRAFIC
Typ stroje devítimístná dodávka
Rok výroby 1990
Motor diesel
Najeto kilometrů 140 000
Max. rychlost 120 km/hod
Spolehlivost (dle majitele) 95 %