Menu Zavřít

Stavba úseku D11 z Hradce Králové do Předměřic začne 2. října. ŘSD se dohodlo s ekology

29. 8. 2018
Autor: Archiv MF

Osmikilometrový úsek dálnice D11 z Hradce Králové do Předměřic nad Labem by se měl začít stavět 2. října. ŘSD dnes uzavřelo kompromisní dohodu s občanským sdružením Děti Země, které koncem července podalo rozklad proti stavebnímu povolení. Nyní se zavázalo, že ho do týdne stáhne.

„Máme v plánu předat staveniště co nejrychleji. Myslíme, že 2. října bychom ho měli mít předáno. A pak můžeme zahájit prvotní práce. Jednak se začne odvážet zemina po archeologickém průzkumu, v některých částech je ještě potřeba doměřit terén. Následně připravíme realizační dokumentaci stavby, a tak dále,“ uvedl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Kroupa.

Podle předsedy Dětí Země Miroslava Patrika je zájmem sdružení bdít nad některými velkými stavbami, které negativně ovlivní životní prostředí. „Chceme, aby byly schvalovány podle zákona a s ohledem na ochranu přírody s účastí veřejnosti při rozhodování. Vážíme si proto vstřícného postoje ŘSD. A bude-li to možné, lze takto postupovat také u dalších staveb, jejichž povolování se aktivně účastníme,“ doplnil Patrik.

Součástí dohody je například to, že během výstavby bude technickými opatřeními zajištěna ochrana dřevin a porostů zeleně v nejbližším okolí stavby, které nejsou určené ke kácení. Za účasti ekologického dozoru, ke kterému byla vybrána firma NaturaServis, by měli být také ochráněni obojživelníci a plazi. „Ti budou chráněni před vstupem na staveniště dočasnými bariérami, které budou osazeny odchytovými nádobami,“ píše se v dohodě.


Konec slev: tendr na část dálnice D3 ukázal, že doba levného stavění je pryč

Stavba dálnice D3 finišuje


ŘSD bude také pravidelně měřit hlučnost na staveništi. Do dvou let od zahájení výstavby ŘSD také vypracuje projekt náhradní výsadby dřevin.

„Všechny podmínky, které jsme dávali dohromady, jsou smysluplné. A myslím, že je správně, že je ŘSD vyslyšelo. Spoustu věcí už děláme, teď je rozdíl v tom, že jsme je dali na papír. Pokud i do budoucna bude možná diskuse a budeme hledat kompromisy, aby se stavěly dálnice, šetřili jsme lidské životy s tím, abychom co nejméně poškozovali životní prostředí, tak si myslím, že je to správná cesta a chceme po ní jít i nadále,“ uvedl dále Kroupa.

Úsek D11 mezi Hradcem Králové a Předměřicemi má od června nepravomocné stavební povolení, které sdružení Děti Země napadlo podáním rozkladu. V něm se ekologičtí aktivisté domáhali prozkoumání 21 stanovisek příslušných úřadů k dostavbě dálnice. Měli výhrady například k navrženým protihlukovým opatřením či ochraně dřevin.

Úsek D11 z Hradce Králové do Předměřic navazuje na konec dálnice v krajském městě. Na další úsek Předměřice nad Labem - Smiřice silničáři pravomocné stavební povolení už mají a úsek Smiřice - Jaroměř začalo ŘSD stavět na jaře.

MM25_AI

Dálnice D11 z Prahy na polské hranice se začala stavět v roce 1978 a zatím je z plánovaných 154 kilometrů hotových necelých 91 kilometrů. Od loňského srpna dálnice končí na okraji Hradce Králové sjezdem do městské části Kukleny. V Královci u Trutnova se má D11 napojit na budovanou polskou silnici S3.

Čtěte také:

Neprůhledná zakázka: ÚOHS zrušil výběrové řízení na stavbu dálnice D35

Tahle červená byla přísná. Pár kilometrů D35 může změnit pravidla hry

Šéf Hochtiefu Koranda: Chceme stavět D4 do Písku

České fiasko: dálniční síť nebude hotová ani v roce 2050

Dálnice D3 z Prahy do Tábora se má začít stavět v roce 2021. Jde to pomalu, štve Babiše


  • Našli jste v článku chybu?